Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In elk geval moet je in de BIOS alle menu‘s die je ziet uitproberen/bekijken, dat gaat meestal met de pijltjestoets.

Ergens moet dan een opstartvolgorde staan waar je een harde schijf (HDD of SSD) ziet staan en iets van USB. Vaak staan daar dan cijfers voor en de volgorde kun je dan ook weer aanpassen met de pijltjestoets.

Vervolgens Save en Exit.

Dan de computer opnieuw opstarten.

Geplaatst:

Goedemorgen,
Ik heb in de BIOS alle opties aangeklikt, op F10 gedrukt om de optie te saven. Daarna start de pc opnieuw op en krijg bij alles het onderstaande beeld te zien. (Zie foto)

BIOS3.jpg

Geplaatst:

Hij start dus niet van de bios?

Ben je zeker dat die F 10 wel is om de gegevens in de bios te bewaren?

Mja, zo wordt het in de video wel verteld...

Want bij de biossen die ik ken doe je de wijzigingen, dan druk je op Escape en krijg je de vraag

image.png.e3fa8fd2b23a64db962baebf80f3ff99.png

je kiest dus voor het onderste

en de bios sluit en de computer wordt herstart

Let op, mogelijk weet je dit niet: bij het herstarten van de computer

wordt dan de vraag gesteld:  (iets in de aard van): if you want to boot from the usb-stick,

touch any key.

Je hebt dan even de tijd om gelijk welke toets aan te tikken en je moet die tijd

wel gebruiken, anders gaat de opstart gewoon door (zonder naar de usb te gaan) en start windows op

(of in jouw geval: probeert hij op te starten, kan het niet en geeft weer die foutmelding)

Geplaatst:

Tijdens het opstarten druk ik op F1

Dan kom ik in de BIOS

Vervolgens zie ik de volgende beelden (zie foto's)

Op de laatste foto (BIOS8) heb ik alle opties een voor een aangeklikt en bewaard met F10
De pc start dan automatisch op, maar vraagt helemaal niets. Hij komt de ene keer in Recovery (zie foto in een eerder bericht) of in "Automatisch hertstel voorbereiden" en dan: "Problemen vaststellen op de computer".

Ik kan in ieder geval eens even een andere USB gebruiken en daar Media Creation Tool_22H2 opzetten.

BIOS5.jpg

BIOS6.jpg

BIOS7.jpg

BIOS8.jpg

Geplaatst:

Zie de laatste foto:

Als ik met de pijltjestoets naar beneden ga, worden de opties een voor een wit (net als de bovenste)

Het blauwe pijltje blijft echter staan bij: Sata 1 WDC enz.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.