Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Leono, klopt. Ik had die partitie met Windows8 ook opgemerkt, maar dacht aan een achtergebleven herstelpartitie van een vorige installatie. Nu ik de grootte van die partities bekijk, zal het OS idd. W8 zijn.

Hier stopt mijn inbreng dan, want ik heb nooit Windows 8 gehad.

Geplaatst:

Er staat dus Windows 8 op.

Dan is er, denk ik, nog maar één mogelijkheid: een schone installatie van Windows 10 of 11 (als het apparaat daarvoor geschikt is, hetgeen wel eens niet het geval zou kunnen zijn).

En dan moet er dus een geldige licentie worden aangeschaft.

Geplaatst:
1 uur terug, Leono zei:

Of is er nog een Media Creation Tool voor Windows 8 te vinden?

Officieel niet meer. Ik las vorige maand ergens dat Microsoft alle oudere .iso-bestanden (behalve w10 22H2 en w11 24H2) offline gehaald heeft.

Misschien ergens van een alternatieve bron, al is dat niet zo betrouwbaar.

Geplaatst: (aangepast)

Je zou ook eerst kunnen opstarten met een linux-live distributie en daarmee proberen de persoonlijke bestanden te kopiëren naar een externe schijf.

Dit deed ik al een paar maal met succes. Maar zo wordt het wel wat ingewikkeld! En Linux is waarschijnlijk niet aangewezen voor de eigenaar van de PC.

aangepast door nokiaprox
Geplaatst:

euh.. zou het nu niet best zijn van even te wachten tot Bammens weer boven water komt en wat meer uitleg geeft, zeker over: windows 8 of 10 ??

(dit is gewoon bedoeld als vrààg hoor)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.