Ga naar inhoud

scherm doet raar

live

Aanbevolen berichten

hallo iedereen.

we hebben een ouwe computerr gekregen en zouden die graag aan de praat krijgen en houden voor de kids.

Er stond eerst windows 98 op, en het beeldscherm werkt perfect. Toen besloten we er een latere versie van windows op te plaatsen. Het systeem werkt. Groot nadeel : het scherm blijft soms hangen, en zodoende flikkert het scherm en dat is enorm irritant voor degene die net bezig is. Aan wat kan dat liggen? Ik heb een nieuwe batterij in het moederbord gestopt, zitten spelen met de vernieuwingsfrequentie, maar voorlopig helpt niets. Terug windows 98 erop, maar sommige spelletjes werken niet doordat ik slechts 16 kleuren heb. Ook internet vind hij niet met windows 98, met de latere versies is er geen prob.

Heeft iemand bruikbaar advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

vanaf windows hoger dan 2000, waar je de schermresolutie kan aanpassen en meer kleuren kunnen toekennen.

De grafische kaart zit op het moederbord, zou het voldoende zijn als ik ergens een aparte kaart op de kop kan tikken en die erin stoppen?

Ik heb me reeds vanalles laten vertellen : batterij kapot, wegdoen, ... maar we willen hem gebruiken voor de kids, dus dit valt moeilijk.

De kleurenkaart zou ergens op het moederbord zitten, die kan je waarschijnlijk niet zomaar vervangen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grafische kaart OP het moederbord kan je niet wegdoen, af toch niet zonder een dremel:D

Je kan er wel een andere "insteek" grafische kaart bij doen.

Je vind er al tweedehandse voor 5 eurotjes...

Maar misschien eerst gewoon zorgen dat je huidge goed werkt :-)

Je hebt waarschijnlijk gewoon een verkeerde driver, en daarom doet je scherm zo raar, zoals Kweezie Wabbit zei.

Als we het merk en type van het moederbord weten, kunnen wij misschien helpen zoeken naar een gepaste driver.

Je kan alle informatie over je systeem vinden met behulp van Everst Home Edition.

Download & installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moederbordfabrikant : Elitegroup Computer Systems

Moederbord ID 10/04/2001-i815E-ITE8870-P6IEATC-00

Moederbordnaam : ECS P6IEAT

Moeten jullie nog iets weten over het scherm of andere apparaten? Ik heb me al doodgezocht. Als jullie iets vinden, wil je me dan aub laten weten hoe je eraan komt?

THX

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

als ik het programma aan de praat krijg, floept er op mijn scherm

"Waarschuwing

Soort besturingssysteem niet ondersteund bij deze installatiemethode"

Wat wil dit zeggen? Terug windows 98 erop plaatsen en herproberen? Of andere tip? Laat me iet weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx, maar dan is er opnieuw een probleem. De schermkleuren krijg ik nooit hoger dan 16, terwijl ze er dus wel meer aankan. Ook heb ik problemen om mijn internet aan te sluiten. Met de latere versies van windows vind hij deze allemaal zonder problemen, maar nooit met de versie 98.

Ook kan ik een boel cd'tjes met leerspelletjes er niet meer op draaien, gezien die allemaal minstens 256 kleuren moeten hebben? again, help? alvast bedankt voor de nuttige tips ! ! ! ! Het is inderdaad een oud beestje, maar de programmatjes voor erop zijn ook al oud. typcursus, leren rekenen, cijfers, getallen, soit de hele santeboetiek voor kindjes van het eerste kleuter tot het zesde leerjaar erop en verder niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.