Ga naar inhoud

Kan je een snelkoppeling naar bureaublad in taakbalk zetten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dag iedereen,
Ik zoek al een hele tijd naar een manier om een snelkoppeling naar mijn bureaublad in de taakbalk van Windows 10 te zetten. Nu is dat het kleine vakje uiterst rechts in het systeemvak en omdat ik met 2 schermen werk is het altijd pieteren om met je cursor net in de vakje te klikken of ik schiet door naar mijn tweede scherm. Bij oudere Windows versies stond die koppeling nog in de taakbalk (dus links onderaan het scherm) maar om een of andere reden hebben ze dat nu naar helemaal rechts gezet.

Bedankt voor de suggesties en een gelukkig 20205 gewenst!

Groeten,

Ronny

aangepast door Ronny St.
typfout verbeterd
Geplaatst: (aangepast)
  1. klik rechts op het bureaublad
  2. kies voor nieuw
  3. kies dan voor snelkoppeling
  4. vul in het veld "geef de locatie van enz. " dit in:        explorer.exe shell:::{3080F90D-D7AD-11D9-BD98-0000947B0257}
  5. Je hebt nu op je bureaublad een snelkoppeling naar je bureaublad

6. sleep die nu naar je taakbalk.

succes !

eventueel kan je - voor stap 6 - het icoon ervan naar je eigen wensen aanpassen door eerst rechts op die snelkoppeling

te klikken, naar Eigenschappen te gaan en daar het tabblad Aanpassen te openen.

daar vind je onderaan Ander Pictogram

aangepast door Passer
Geplaatst:

Dag Passer,

Heel erg bedankt! Ik had al gezocht op naar waar je in dat veld moet verwijzen, maar kon het nergens vinden. Ik heb het meteen geprobeerd en het werkt: super!

Dankbare groeten,

Ronny

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.