Ga naar inhoud

tweedehands met sticker

live

Aanbevolen berichten

beste,

enige jaren geleden kochten we een tweedehandse pc met ¨windows xp professional op. Door de jaren heen is er reeds vanalles opgezet, gewist, gespeeld, foto's, ...

Nu hadden we graag deze pc terug helemaal opnieuw geïnstalleerd.

Zodat we terug de snelheid halen van "in den beginne". Probleem : de windows staat erop, maar hoe kunnen we hem dan in godsnaam volledig herinstalleren en de windows terug erop zetten, de schijven wissen, ...

zogezegd volledig van nul herbeginnen? Ik zit al weken te zoeken op internet, vind boot toestanden terug vanaf diskette : daar zijn we niks mee. Kan iemand ons helpen? De kinderen en ik zouden heel tevreden zijn als we wisten hoe we het moeten doen. We kunnen dan de boel terug vol latsen slibben, en indien nodig alles opnieuw van windows xp terug installeren.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen recovery cd-rom mee gekregen of beschik je computer over een verborgen partitie?

Dit kan je zien als je de computer opstart zoals dit (F8 recovery) zo ja druk dan die toets in zoals nu F8 en volg de stappen

In een andere geval moet je over een Windows Cd-rom beschikken en zo je computer opstarten via cd-rom. Volg terug de stappen en kies ja ik wil mijn schijven formatteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze sticker op de PC wil zeggen dat de Windows een OEM versie is. Er staat een licentie op die je dus moet ingeven bij de installatie van Windows XP. Deze licentie hangt vast aan je PC, maar ik dacht dat je eender welke installatie CD van Windows kon gebruiken hiervoor.

Hier vind je alvast een handleiding hoe je XP moet installeren: http://www.pc-helpforum.be/f206/het-installeren-van-windows-xp-10419/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er misschien vrienden van jou die een dvd'tje van XP hebben liggen?

Je kan namelijk elke dvd gebruiken, zolang je die code op jou pc maar gebruikt is het helemaal legaal.

En je moet een dvd hebben van XP, zonder besturingssysteem kan je nier veel doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

de vrienden hebben bijna allemaal een laptopke met vista erop. "dien ouwe brol" moeten ze nie meer hebben.

kan ik me behelpen met zo een versietje van internet te plukken (geen wettige versie natuurlijk), maar dan mijn code van mijn stickertje in te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

de vrienden hebben bijna allemaal een laptopke met vista erop. "dien ouwe brol" moeten ze nie meer hebben.

kan ik me behelpen met zo een versietje van internet te plukken (geen wettige versie natuurlijk), maar dan mijn code van mijn stickertje in te geven?

Wat jij bedoelt is wel illegaal, en dit bespreken we dus niet op dit forum.

Je kan best om geen problemen te krijgen een legale DVD zoeken (maar wat jij voorstelt gaat perfect)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is inderdaad zo, maar daarom sta ik er enorm weigerachtig tegenover. Kan ik me echter behelpen met de legale cd van windows 98 of een legale versie van vista die op een laptopke staat? Welke van de drie mogelijkheden zou het best zijn? En heeft er iemand een idee hoe lang het (ongeveer) gaat duren eer dat ik xp terug in orde krijg? Met de boel te wissen, herop te zetten, (toestellen nog niet aan te sluiten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn stickertje staat er

"windows xp professional 1 - 2cpu

HPQ

Product Key : *****-*****-*****-*****-*****

One Time

Choice

Only

Windows 2000 Profesional:1-2CPU

Product Key : *****-*****-*****-*****-*****"

Heeft er iemand een flauw idee wat dat zou willen zeggen. De sterretjes staan natuurlijk voor cijfertjes en letter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.