Ga naar inhoud

Laptop vindt mijn WiFi netwerk niet meer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, 

Mijn laptop vindt mijn Odido wifinetwerk niet meer, voorheen werkte wifi wel gewoon. Hij vindt wel allerlei andere wifinetwerken. Mijn wifinetwerk werkt wel, telefoons, tv etc zijn verbonden. Wat ik al gedaan heb:

- Router en glasvezelnetwerk gereset

- Odido gebeld, geven aan dat het niet bij hen zit

- Updates gedraaid via netwerkkabel, laptop is up-to-date

- Virusscanner even uit gedaan, maakte geen verschil

- Netwerk opnieuw ingesteld via laptop

Hebben jullie nog ideeën? Het gaat om een Lenovo laptop, ideapad 520-15IKB en ik gebruik Windows 11.

Ik hoor het graag!

Groet Mirjam

Geplaatst:

'k ben niet zo met die materie vertrouwd (dus als dit hier niet lukt, kunnen anderen beter bijspringen :) )

Bij jou staat hier dus een wereldbolletje ipd van dit icoontje vermoed ik:  image.png.c9a64a531c1c5edee572a264baa3374c.png

een simpele controle: klik er rèchts op, kies voor Netwerk en internetinstellingen

en dan :  staat dit knopje ààngeschakeld?

image.png.097863f1b08a8a23f63cee3e2cf56865.png

Geplaatst:

die probleemoplosser kan niets met netwerken die hij niet ziet.....

wat ik mis in jouw opsomming is vooral de truc om alles even stroomloos te maken, het glasvezelkastje en de router. je hebt ze gereset, zeg je, maar maar dat betekent vaak niet meer dan de boel even uitzetten en weer aanzetten (bescherming van de odido-instellingen).

dus begin eens met de stroomstekkertjes uit de router en de glasvezelkast te halen, een minuut lang is voldoende. dat blijkt zeer vaak afdoende.

let op: dit  is dus NIET hetzelfde als de stekker uit de muur nemen want dan blijft het trafootje nog (soms geruime tijd)  spanning afgeven.  het gaat erom dat de hele boel echt even stroomloos is.

Geplaatst:

Odido heeft wel wat dingen geprobeerd, maar het mocht niet baten. Met Odido aan de telefoon had ik ook de stroomstekker uit het glasvezelkastje gehaald en de stekker uit het stopcontact van de router. Omdat je aangaf dat dit laatste misschien niet afdoende was, heb ik zojuist de stroomstekkers uit zowel de router als het glasvezelkastje gehaald en na 5 min opnieuw erin gedaan. Helaas vindt de laptop nog steeds het netwerk niet. Heb je nog andere tips? 

Geplaatst:

Als je voor het eerst contact wil maken met je netwerk moet je toch een wachtwoord overtypen vanaf een kaartje of een sticker op het modem?

Is het niet mogelijk om terug te keren naar dit stadium?

Of heeft u dit al geprobeerd?

Geplaatst:

omdat wifi voor andere stations wel werkt, en ook na stroomloosheid nog niet voor jouw eigen netwerk, zou je eens moeten kijken bij instellingen/netwerk en internet/wifi/ en daar de optie 'bekende netwerken beheren'

een andere optie zie ik niet, al zou ik zelf ook nog doen: rechtsklik op start en ga aoparaatbeheer,

klik het plusje voor netwerkadapters open en rechtsklik op je wifi-adapter, en kies 'apparaat verwijderen'

sluit schermen netjes af, ga start/afsluitmenu en kies de optie 'opnieuw opstarten'

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.