Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@p38cyq: dat weet ik niet, hoe check ik dat? 

@Captain Kirk: ja met de andere apparaten heb ik gewoon contact. Hoe kan ik de dingen die je beschrijft controleren in de router? De wifi instellingen op de laptop resetten heb ik al 2x gedaan, maar heeft geen effect

@Leono: als bovenstaande niet lukt, ga ik ook even de community proberen, dank voor de tip! 

Geplaatst: (aangepast)

Jouw router is WiFi 6, die normaliter backwards  compatibel moet zijn met de oudere standaard (WiFi 5), maar dat durft al eens mislopen. Hangt af van je wifi adapter. Kan je nagaan welke wifi-adapter er in je laptop ingebouwd is? (zoekvak, apparaatbeheer, netwerkadapters)

Verder kan je Inssider eens downloaden op de "slechte" pc. Staat de SSID van je router er bij? Of een andere SSID met hetzelfde MAC adres?

Download:   Downloads - Ziggo Gebruikers Groep - Experts helpen klanten

Post dan eens een screenshot (voorbeeld hierbij)

Schermafbeelding 2025-01-11 150411.png

aangepast door p38cyq
Geplaatst:

Die wifi adapter werkt volgens de norm 802.11 ac (wifi 5), terwijl je router de standaard 802.11 ax hanteert (wifi 6).

Volgens de fabrikant: wordt niet meer verkocht, probeer hem alsnog te upgraden, zie:     https://www.intel.com/content/www/us/en/products/sku/89450/intel-dual-band-wirelessac-3165/downloads.html

Dit zijn updates van 16/5/2024 voor "end-of-life" producten.

Het is wel vreemd dat de SSID niet voorkomt in je screenshot alhoewel er toch een paar SSID's een vrij sterk signaal uitzenden. Ken je het MAC adres van je router?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.