Ga naar inhoud

Ongekende tekens verschenen in word document

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

fout word.docxfout word.docxHallo

Een tijdje geleden maar nu heb ik een voor mij ongekend probleem. Ieder jaar maken we een verslag op van het jaar met een word document. Dat gebeurt reeds geruime tijd. Nu moesten we iets opzoeken in het jaar 2024 en plots was op verschillende blz de tekst volledig verdwenen  of vervangen door andere tekens zie bijlage. Ik kon de fouten niet ontdekken want het moest juist die blazijde bezoeken. De laatste maanden okt nov dec waren in orde. Ik heb controle gedaan van de pc alles in orde ook geen virus. Nu is de vraag kan ik de tekst terug krijgen en wat is de oorzaak. Want veel gegevens zijn we kwijt. Ik hoop dat jullie ons kunt helpen waarvoor dank Het voorbeel zie je in bijlage

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Is dit document in het lettertype dat je meestal gebruikt? Het geeft me idee dat het aan een (door je computer) ongekend lettertype is opgemaakt

Wat ik bedoel: stel, je maakt een document op in lettertype A, maar gaat dit nadien wissen (zonder aan dit document te denken)

dan kiest de computer meestal een lettertype dat er volgens hem op lijkt (maar hij zit dan meestal dik fout)

Al is dit in tegenspraak met de begintekst die wèl goed weergegeven wordt.

Wat ook kan: er is een fout in het bestand geslopen en er mankeren enkele clusters - dan is hij ook van slag - je hebt dit document

normaal toch ergens dubbel?

Kijk eens of het dubbel (of een backup ervan) wel gewoon open gaat?

Enne: zaten er plaatjes (jpg's of zo) in dat document verwerkt?

Geplaatst:

Hallo bedankt voor je berichtje😃 Graag antwoord op je vraag.

Dit is steeds het letter type dat ik gebruik. Wanneer ik het Word ducument bewerkt heb sla ik dit document op de pc op nadien copieer ik dit naar een buiten harde schijf. Maar wanneer er verranderingen gebeurt zijn waar ik niets van weet of gezien heb bv op vroegere datum worden die natuurlijk ook over gebracht naar de andere schijf. Er zijn in de tekst nooit foto's  bij gezet maw alleen tekst. We beschikken ook nog andere word dokumenten met gegevens en dat is ook nooit daar  zo een probleem ontstaan.

Het word programma dateerd van 2010 denk ik of wat later maar nooit problemen gehad. De computer is 4 jaar oud maar nog steeds Windows 10 maar heb schrik dat ik in de 11 problemen zou kunnen hebben ik ken daar niet zo veel van mar dat is een probleem voor later eerst dit probleem. Ik heb de laatste maanden toch nog een 3 tal  up date gehad van window kan dat problemen hebben bezorgd.  Zijn er andere vragen ldie kunnen helpen laat maar weten.

vele groeten

Geplaatst:
19 minuten geleden, zeerover zei:

Maar wanneer er veranderingen gebeurt zijn waar ik niets van weet of gezien heb bv op vroegere datum worden die natuurlijk ook over gebracht naar de andere schijf

Je bedoelt dat de backupbestanden van dat document ook dezelfde fouten vertonen ?

Aan het wordprogramma-zelf zal het ook wel niet liggen en ook niet aan de updates van Windows 10.

Het zit hem duidelijk in het bestand-zelf.  (vraag: is dat het enigste bestand dat brak is, of zijn er nog andere?)

'k Maakte het ooit zelf ook mee en dat is dan balen natuurlijk - blijkbaar was er een foutje in het bestand gekomen

en dat is dan niet te herstellen (voor zover ik weet)

Het gaat dus om een jaarverslag-bestand en da's wel balen als zo iets brak is want daar steek je veel tijd in.

Daarom nog even deze vraag: is het héle bestand omzeggens slecht of zitten er alleen maar (hopelijk hier en daar) slechte stukken in ?

enne: heb jij (of iemand anders van jullie) er toevallig nog een papieren (uitgeprint) exemplaar van?

PS: voor de 11 hoef je geen schrik te hebben hoor.

Geplaatst:

Nog eens in het kort:. Het word document van 2024 werd bv in 10-12-2024  bijgewerkt de voorgaande datum waren zichtbaar ok dus wrd het document opgeslagen nadien sla ik het document op op de externe schijf . Maar bv de 15-12-24 moet ik iet opzoeken op datum van 20-04-24  dan zie ik dat bepaalde teksten  niet meer goed zijn vreemde teken ook op latere datums het zelfde en soms lege bladen. Als die bladen fout waren dan waren de copys op de externe schijf ook fout. Een uitgeprinte versie is nooit gemaakt aangezien er een kopie versie bestaat moest de pc niet meer werken. Besluit er zijn veel gegevens  verdwenen en niet meer leesbaar. De schrik zit er nu wel in kan dit op de word van 2025 terug gebeuren momenteel gaat alles goe maar ?????

Nog een vraagje Ik kreeg een tip om windouw 11 te installeren : Klik op instellingen bijwerken windouw update windouw 11.

In oktober is de up date van de 10 gedaan dus zal ik iets moeten doen.

Ik wacht op een atwoordje 

Groeten

Geplaatst:
4 uren geleden, zeerover zei:

Nog eens in het kort: (enz)

Ja, zeerover, dat had ik zo begrepen,

maar moest je een uitgeprinte copie hebben, dan kon jij die tekst via OCR nog op een tamelijk makkelijke manier gaan recuperen,

maar helaas..

4 uren geleden, zeerover zei:

De schrik zit er nu wel in kan dit op de word van 2025 terug gebeuren momenteel gaat alles goe maar ?????

Nogmaals: blijkbaar is er iets met dat bestand gebeurd waardoor het niet meer goed leesbaar is.

Speel dus veilig met die copie van 2025 en maak geregeld dubbels - telkens bijgewerkte dubbels: om de maand of om de zoveel maand,

die je dan telkens bewaart voor het geval dat.

3 uren geleden, Leono zei:

Wat Windows 11 betreft wacht ik zelf tot de allerlaatste dag.

Zo zie je maar dat mensen verschillen: ik spring eigenlijk altijd al de eerste week op de kar van een nieuwe versie

(maar bewaar ook wel een hele tijd een systeembackup van de oude voor-het-geval-dat - maar 'k had hem nog nooit nodig)

Geplaatst:

@ Passer,

Met OCR lukt het niet.
Ik heb van het word-bestand een .PDF gemaakt en dan via meerdere online OCR  progjes laten scannen --> geen enkele gaf de volledige Nederlandse tekst.
Kreeg steeds de originele gedeeltelijke onleesbare tekst te zien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.