Ga naar inhoud

Ongekende tekens verschenen in word document

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo 

Heb zelf ook eens de test gedaan maar met het 2010 programme vind ik  die volgorde niet. Het ziet er op het voordeel van Clarkie  dat het mogelijk is om de fouten te verbeteren. Mischien heeft iemand de 2010 om het daar op te doen. 

groetjes

Geplaatst:

Hallo 

Heb zelf ook eens de test gedaan maar met het 2010 programme vind ik  die volgorde niet. Het ziet er op het voordeel van Clarkie  dat het mogelijk is om de fouten te verbeteren. Mischien heeft iemand de 2010 om het daar op te doen. 

groetjes

Geplaatst:

'k ben ondertussen iets verder (dank zij het plaatje van Clarkie), maar het lost niets op:

ik geraak nu aan alle vensters die ook hij toont, maar ook loop ik vast op het laatste venster (zoals bij hem)

dat een boel onbegrijpelijke tekens geeft.

Een andere optie (van die site) is te werken met 'openen en herstellen' , maar ook dat lost niets op.

Zitten we ondertussen aan werkwijze 4 : Procedure voor probleemoplossing als het beschadigde document niet kan worden geopend

maar dat laatste is bij jou duidelijk niet het geval: je kan het document openen.

die werkwijze eindigt ook met 'Als u het document kunt openen, sluit u het document en opent u het opnieuw volgens methode 6, waarna u het document repareert.'

en het is dus een mogelijkheid om een niet-te-openen-document wèl te proberen te openen, maar daarmee is er nog niets hersteld,

gezien je dan 'met methode 6 het document moet gaan herstellen.

Je zit dan eigenlijk al waar werkwijze 2 en 3 zaten (en die vertrokken van een te-openen-document, maar het jouwe gaat dus gewoon open,

dus met die werkwijze 4 raken we er ook niet.

Ook probeerde ik methode 6 - maar er verbeterde niets...

Met 7 (slechte delen kopiëren en behouden) en 8 (slechte delen wissen) raken we ook niet verder want op die manier

houd je wel de goede delen over, maar raak je nog niet aan de grote delen die je mist...

9 had ik in het begin van het topic al geprobeerd, zelfs met het vervangen van het lettertype, maar dat bracht toen  geen soelaas.

Ik vrees dus dat we terug bij af zijn: het document is brak, er zitten m.a.w. serieuze fouten in - en die zijn volgens mij niet herstelbaar.

(ook de methodes van die pagina lukken dus niet)

Maareuh: heb je dat bestand niet eens naar iemand doorgestuurd ? (uitgeprint: dat had je blijkbaar niet gedaan, want dàt had natuurlijk

nieuwe mogelijkheden gegeven)

Geplaatst:

Hallo

Bedankt voor je antwoord. Ik had geantwoord op je vorig bericht op de mail die ik ontving maar dat vind ik niet terug op de website. De word documenten heb ik valleen op de pc en op een externe schijf om die te beschermen indien de pc stuk is. Ook niet afgedrukt dat zijn tientallen bladeren. Zoals ik melde ziet die blad zijde van Clarkie er uit met ongeveer de zelfde tekens. Maar na een ernstige controle zijn er blz met gedeeltelijke rare tekens maar soms ook 3 en meerdere bladzijden na elkaar die geen tekst meer hebben en dan veel blz alles ok. Ik ben geen computer fanaat maar dat heb ik 20 jaar nooit meegemaakt. Ook nu werkt van af  5 nov. 24 terug alles normaal hopelijk blijft het zo. Maar jammer enorm veel  jaargegevens gegevens verdwenen. Nu is het probleem wat is er fout . Is het programma van word niet meer in  orde . Ik heb nooit de kans gezien om dat te opdaten. Ik zie dat U een programma heeft van 2013 dat is ook niet zonieuw en den dat je daar geen problemen mee heeft. Mogelijks zijn er leden die daar mogelijks een oplossing voor hebben men weet nooit ik kijk er naar uit.

Nogmaals bedankt voor het vele werk dat je daar aan besteed Hartelijke dank🖐️

Geplaatst:
13 minuten geleden, zeerover zei:

Maar na een ernstige controle zijn er blz met gedeeltelijke rare tekens maar soms ook 3 en meerdere bladzijden na elkaar die geen tekst meer hebben en dan veel blz alles ok

Wat ik voor alle zekerheid zou doen: de nog goede tekst kopiëren en die in een nieuw bestand bewaren.

Wat ik je ook aanraadt: als je nog dingen met dat bestand wil proberen: maak er dan een dubbel van en werk met het dubbel. Indien er nog

iets zou gebeuren, dan heb je nog altijd je 'origineel'

Die blz met 'lege tekst': kopiëer de inhoud van die blz eens en plak die in een nieuw Word-document - kijk dan eens of je daar ineens dan wèl

iets (tekst?) krijgt of niet - en pas in dat nieuw document ook je lettertype en kleur van je lettertype eens aan: levert dat iets op?

Zelf maakte ik (gelukkig heel zeldzaam) ook wel eens mee dat tekstbestanden ineens op die manier fout waren.

Wat er toen fout was? Geen idee - dat is ook niet te achterhalen denk ik, maar weet wel dat onze stroomvoorziening (de 220 Volt) ook 'ups and downs'

vertoont en zelfs (las ik) voor enkele millieseconden kan uitvallen.

Als je dan water kookt, merk je er niets van, maar als op dàt ogenblik iets op je systeem opgeslagen wordt, zou het kunnen dat enkele tekens 'overgergeslagen' worden

en dàt zou zo iets kunnen verklaren. Maar wie gaat dàt kunnen weten?

In een tekstdocument staan véél meer gegevens dan alleen maar de letters en cijfers die jij erin typt en al sommige ervan ontbreken dan kan je zo'n dingen krijgen.

Ik denk dus niet dat je moet gaan denken dat je Wordprogramma niet meer in orde is - het kàn natuurlijk, maar dan zou je het wel méér gaan merken dan bij

dat ene bestand.

En ja, mijn Word is ook al oud, maar daar werk ik weinig mee, vandaar.  (ik doe alle tekstwerk met Wordperfect)

Geplaatst:

Hallo

Bedankt voor je antwoordje. Om al die blade te douwloaden is toch moeilijk. Het heeft eingelijk geen zin. Ik zal dat opslaan en wanneer we een gegeven moeten hebben kunnen we dit zoeken en dit is gemakkelijk Wat bereft  de lege bladzijden heb ik gecopieert maar op het nieuwe word document niets te zien. Ik denk dat het niet meer voor mekaar komt dus zullen we noodgedwongen dit hoofdstuk moeten afsluiten met de hoop dat het niet meer gebeurt.Toch wil ik iedereen bedanken voor de hulp die ze gegeven hebben. Moest er toch ooit iemand zijn die toch een opmossing weet mag ik dit steeds GRAAG via PC Helpcentrum ontvangen ik krijg daar altijd een e-mail daarover

vele groeten

Geplaatst:

Tja, Zeerover, af en toe heeft een mens pech

'k heb zo ooit nog grotere pech gehad: 'k liet in een zaak een nieuwe schijf steken (toen deed ik dat zelf nog niet)

en de oude hadden ze gewoon gewist  😞 - dus was ik alles kwijt (en internet met progjes en zo stond nog maar in zijn

kinderschoenen.. - pech dus...)

In naam van de meedenkers hier: graag met je meegedacht, ook al konden we geen oplossing tevoorschijn toveren...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.