Ga naar inhoud

Ongekende tekens verschenen in word document

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
19 minuten geleden, Passer zei:

Zo zie je maar dat mensen verschillen: ik spring eigenlijk altijd al de eerste week op de kar van een nieuwe versie...

"En ziet", Passer, "er zijn laatsten die de eersten zullen zijn; en er zijn eersten, die de laatsten zullen zijn".

Zo staat het in de Bijbel!

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

@ zeerover,

Een vraagje: maak je dat "verslag van het jaar" enkel en alleen voor jezelf?

M.a.w. niet voor familie, broer, zus, vrienden, kennissen, .... anders hadden/hebben die misschien nog een exemplaar ter beschikking???

Geplaatst:

De vreemde tekens zijn volgens mij "ALT en Ascii codes".
Deze zijn handig en kan je gebruiken om tekens in te voeren die niet rechtstreeks op een toetsenbord aanwezig zijn.

Ik neem nu enkele rare tekens uit het Word bestand van TS:

Ü = Alt 154

¿  = Alt 168

¥ = Alt 190

Õ = Alt 229

Å = Alt 143

En zo zijn er nog velen, hier te vinden.

Geplaatst:
1 uur terug, Calvus zei:

Met OCR lukt het niet.

Ik bedoelde: vertrekken van het (correcte) uitgeprinte bestand (nog in goede staat dus)

en daarop met OCR te gaan werken - zou makkelijker en snelle geweest zijn dan alles nog eens te zitten overtypen.

Geplaatst:

Hallo Allemaal

Bedankt voor jullie medewerking. Er rest mij nog een vraag. Ik ben niet zo meer op de hoogte om te werken met een computer. Ik probeer nog  de simpele programma uit te voeren zoal jaren geleden. Het voornaamste is WOrd documenten voor alles te kunnen opslaan . Nu heb ik jammer genoeg na jaren iets meegemaakt dan nooit niet voorgekomen is . Het vb van Calvus is mij onbekend en zeker niet aan mij besteed. Langs deze weg was het de bedoeling dat iemand mij een hint kon geven hoe ik mijn word document terug volledig kon lezen. Maar dat zal waarschijnlijk niet meer lukken. Moest er toch iemand zijn die het kan in orde brengen we zouden hem eeuwig dankbaar zijn. Nogmaals bedankt aan iedereen:hello:

Geplaatst:
26 minuten geleden, zeerover zei:

Maar dat zal waarschijnlijk niet meer lukken.

'k vrees er ook voor Zeerover.

Graag met je meegedacht, maar spijtig voor je dat er geen oplossing was...

Geplaatst:

Hallo Passer

Nog eens de berichten nagelezen. Toch nog een vraagje Die rare letters en tekens kunnen gemaakt worden door de toets Alt Gr ik gebruik dit niet in ken het ook niet wat ge daar mee kan doen. Zou het mogelijk zijn dat ik per ongeluk bij het invullen van mijn word daarop geduwd heb en dat zo die tekens te voor zijn gekomen. Ik ken daar niets.  Ik lees ook dat OCR ook niet gelukt is maar ook dat programma ic mijn niet bekent. En om te eindigen  wat is het Qwant programma is mij ook niet bekent. Spijtig. Ze hadden bij ons jaren geleden een computer club opgericht maar dat is jammer genoeg een lange tijd geleden opgedoekt. Elke maand in de winter was er vergadring  gratis waar men vragen stellen. De meeste problemen werder daar opgelost en soms ook een les over nieuwigheden. Maar nu hebben we nog hulp bij het pc forum maar het is soms moeilijk op dat in een berichtje uit te leggen. En zeker niet omdat we niet 100 ´% bijgeleerd zijn. Nogmaals dank voor alle verstrekte info. 🖐️

Geplaatst:
57 minuten geleden, zeerover zei:

Zou het mogelijk zijn dat ik per ongeluk bij het invullen van mijn word daarop geduwd heb

Hoe gebruik je die tekens?  vb: druk de alt-toets in (ingedrukt houden) en druk bv 155 en laat de Alt los - dan krijg je dit:   ø

Die alt-tekens zijn om speciale tekens in een document in te voeren :  →   {   §   â    (tekens die niet in elk lettertype en op elk toetsenbord te vinden zijn)

dus per ongeluk ga je die niet zelf gevormd hebben.

Wat wel kan gebeuren is dat -bv bij een tekstbestand - het bestand op je schijf (*) voor een deeltje beschadigd of onleesbaar wordt

en dan krijg je van die leuke dingen met allerlei onbegrijpelijke tekens.

Ook bij het printen gebeurt dit: als het  begin van een printbestand beschadigd wordt (elk printbestand heeft ook informatie over te gebruiken lettertype,

en als daar een foutje in staat, kan de printer niet 'lezen' welk lettertype hij moet gebruiken en krijg je ook een print met van die leuke tekens,

maar niet wat je wilde zien. (misschien al meegemaakt?)

OCR: optical character recognizing: een progje dat van een (uitgeprinte) tekst een computertekst maakt (al dan niet met fouten in, afhankelijk van

het OCR-programma) : of: je maakt een plaatje (jpg) van een tekstbestand en laat die jpg dan omzetten naar een ècht tekstbestand (vb Word)

1 uur terug, zeerover zei:

maar het is soms moeilijk op dat in een berichtje uit te leggen.

herkenbaar ... :) maar de mensen hier weten dat wel en stellen wel de nodige vragen als het moet

(*) hieraan moest ik gisterenavond denken: die interne schijf is dat een HDD of een SSD?

Want als ik jou was, zou ik die schijf wel eens gaan nakijken op fouten..  een slechte plaats op je schijf kan zo iets veroorzaken

Geplaatst:

Als ik even commentaar mag geven, Passer:

zeerover had het over Alt Gr, een toets die ik zelf alleen gebruik om een euro teken te maken. (Alt Gr+5).

En hij vroeg wat Qwant doet.

Geplaatst:

oeps, sorry, had ik niet door

maar om op die vraag te antwoorden: ook daardoor kan het niet komen, Zeerover (en ondertussen weet je ook weer hoe je die speciale tekens in een document

moet invoeren, kan handig zijn)

Quant?   Klik er gewoon op en je merkt het wel toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.