Ga naar inhoud

Ongekende tekens verschenen in word document

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Qwant is in elk geval een zoekmachine die niets over u wil weten. Heel andere koek dus dan Google of Bing en consorten.

Uw link, Passer, leidde naar een beetje een vreemde Mozilla pagina, vind ik. Een pagina die weinig duidelijkheid geeft, als ge het mij vraagt. Maar dat doet ge niet.

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hallo

Nog een aanvulling. Ik vind nergens welke schijf is gemonteerd in de pc  een HDD of SDD. Zouden die fouten toch kunnen optreden als de harde schijf beschadigd is. En wat kost dat. Het is raar dat het de laatse  3 maanden niet meer voor valt. Hoe kan ik de schijf eens testen als alles goed is en er geen fouten voor komen. De laatste 2 dagen krijg ik steeds een bericht bij het openen van de pc dat er up dates  komen. Ik gebruik die quant niet om dat ik daar nooit mee gewerkr heb. Moet het mischien eens uit zoeken. Maar we zijn niet meer van de jongsten dus wat schrik als er iets mis loop zoals die rare tekens.  Groetjes.

nb: Kan niet altijd direct antwoorden op jullie antwoorden door omstandigheden Sorry🌼

Geplaatst: (aangepast)

Type schijf vinden:

- klik met rechts op "Start"

- Kies nu voor "Apparaatbeheer"

- Zoek en klik op "Schijfstations"

- Klik op het kleine "v-tje" voor schijfstations

- Hier zou je moeten kunnen zien welke schijf je hebt.

Schijf controleren:

- Klik met rechts op "Start"

- Klik op "Windows Powershell (Admin)"

- Geef toestemming als er naar gevraagd wordt

- In het scherm dat verschijnt typ je daar waar de cursor knippert - chkdsk /f      *** Let op de spatie tussen chkdsk en / ***

- Klik op "Enter"

- als alles goed is zal chkdsk eventuele fouten herstellen op de schijf. De schijf moet echter vergrendeld zijn. Als chkdsk de schijf niet kan vergrendelen, verschijnt er een bericht waarin je wordt gevraagd of je de schijf wilt controleren wanneer je de computer de volgende keer opnieuw opstart.

- Typ dan Y en klik "Enter"

- Sluit "Windows Powershell"

- Start dan nu de computer opnieuw op (klik met rechts op startknop, "Afsluiten of Afmelden" aanwijzen en kies voor "Opnieuw opstarten")

aangepast door Calvus
Geplaatst:
2 uren geleden, zeerover zei:

Ik vind nergens welke schijf is gemonteerd in de pc  een HDD of SDD.

rechtsklik op je Startknop en in het venster dat geopend wordt, klik je op Schijfbeheer

Je krijgt een scherm waarin je schijven getoond worden (in het voorbeeld hier gaat het om drie schijven, mogelijk staat er bij jou maar één (of je externe moet ook aangekoppeld zijn)

2025-01-17_18-29.png.e0855e77d6f89a345e9a2ede3c1fca40.png

Als je nu rèchtsklikt op zo'n schijf (zie blauwe kadertje) dan krijg je weer een schermpje met o.a. Eigenschappen.

Klik op Eigenschappen en je krijgt een schermpje van die schijf

met daar bovenaan:    image.png.586a30cd234475fe12e5a4e430ec15a1.png  de hier getoonde schijf is dus een SSD

Bij je externe 'zie' je het gewoon aan de grootte en dikte: is ze maar ong een tien cm lang  dan gaat het om een SSD,

is ze ( hoe lang waren die ook weer?) een 15 cm of langer en 2/3 cm dik, dan is het een HDD

@ Calvus: 'k merk net dat jij ook antwoordde, en 'k was net bezig aan dit antwoord - 'k zet het dan maar gewoon naast jouw antwoord.  :) (vullen mekaar aan)

maareuh.. ik bedoelde een schijfcontrole  niet op gebied van bestanden, maar een controle op slechte clusters...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.