Ga naar inhoud

Windows 11 batchfile aanpassen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik gebruik in mijn Logitech G15 toetsenbord (in mijn 5e G toets) de Windows Batch file 'Open downloads.bat',

ik gebruik daarvoor de hieronder staande batch commando's.

Nu wil ik er graag twee commando's aan toevoegen. 

1e) Zet de Map vooraan in het beeldscherm.

2e) Maximize de Map

Weet iemand of dit mogelijk is, en hoe alsjeblieft.

Hieronder de goed werkende batchfile.

Open Downloads.bat

@echo off
cd C:\Users\Admin\
start Downloads

Open Downloads.bat

Geplaatst:

Deze materie is ook niet zo simpel èn al jààren geleden.

Ik heb enkele doscommando's nog toegepast, maar zeer weinig.

'k Ben gisteren op zoek geweest naar doscommando's om een window te activeren, maar niet gevonden.

Die dostijd is ook al 25 jaar geleden toch? (en ik ben er nooit echt thuis in geweest - de laatste was dos 6.0 als ik het me goed herinner)

maar goed: je bent waar je wilde zijn (dank zij jezelf wel, en ik hoop dat je laatste zinnetje niet sarcastisch bedoeld was)

Wat ik me nog afvraag: had je niet eenvoudiger/ even boed met een (Windows) macro's gewerkt, ipv een batfile aan te maken ?

Geplaatst:
7 uren geleden, Passer zei:

maar goed: je bent waar je wilde zijn (dank zij jezelf wel, en ik hoop dat je laatste zinnetje niet sarcastisch bedoeld was)

Wat ik me nog afvraag: had je niet eenvoudiger/ even boed met een (Windows) macro's gewerkt, ipv een batfile aan te maken ?

Beste Passer, bedankt voor je reactie, 

Ik werkt met een Logitech G15 toetsenbord, en met Legato Stream Deck, er zitten in deze apparaten veel standaard commando's zodat je met een druk op een toets iets snel kunt laten opstarten.

Maar commando's om de 'Download map' te openen of  de map 'Deze PC ' te openen zitten daar niet bij.

Als je een Batch file maakt in Kladblok dan moet je de extensie veranderen in .bat bijvoorbeeld 'Open Downloads.bat' 

Ik heb in mijn computer nog een oud Converteer programma gevonden die een .bat file converteert naar een .exe file die je dan weer gebruiken kan in je G15 Toetsenbord of in Elgato Stream Deck.

In Logitech G15 kun je ook Macro's gebruiken, ik probeer het altijd langs deze weg.

Ik dank na afloop altijd PC Helpforum die mij in de gelegenheid stelt om een computerprobleem op te lossen, ook als het een keer niet gelukt is. Er waren deze keer geen mensen bij betrokken, excuses als dat misschien verkeerd overgekomen is.

Groet, James48

Geplaatst:

Wat je laatste zin betreft, James48: geen probleem hoor!

En jouw vraag is een beetje een materie waar 'je in moet zitten' en niet door de doorsnee-computeraar  gekend is (ook niet door mij :) )

Je toelichting kan ik dus maar voor een deel (en dan nog theoretisch) volgen, maar daar stopt het ook.

Een bat gewoon omzetten naar een exe: zo simpel was het blijkbaar, maar je moet erop komen en er een 'omzetter' voor hebben.

Een volgende keer vraag je nog maar eens dingen en ik hoop dat we (helpers en lezers van het forum) je dan wèl kunnen verder helpen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.