Ga naar inhoud

DEP actief maken???


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond, Hier ben ik weer eens met een vraag van een onze leden.
Ik wilde haar helpen met het werkend krijgen van een filter(weet hoe dit moet) maar kan bij haar niets in de gegeven systeem/geavanceerd/Dep wijzigen, alles blijft grijs.
Hoe krijg ik dat werkend bij een W119 Het overzicht is van mezelf, maar bij haar zie ik dus geen mogelijkheid een van de rondjes aan te vinken
image.png.509f357877cce9cf28818756002e44f1.png

Geplaatst:

Jij kunt bij je clublid geen van beide rondjes aanvinken. Dat zou kunnen betekenen dat bij haar DEP helemaal is uitgeschakeld. En daarmee maak je de pc minder veilig.

Je kunt zo controleren of DEP is uitgeschakeld of niet:

 

Klik op Start > Alles (= Alle apps) > Windows-beveiliging.

Klik op App- en browserbeheer

Klik op Instellingen voor Exploit Protection

Onder 'Preventie van gegevensuitvoering (DEP)' moet geselecteerd zijn: Standaard gebruiken (Aan):

 

6786d743b5e67-DEP_Standaard_gebruiken_Aa

 

Als dat bij je vriendin niet het geval is, dan zet je die instelling bij haar pc op Standaard gebruiken (Aan). Daarna moet ze de pc opnieuw opstarten door achtereenvolgens te klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

 

Meer informatie over DEP kun je onder andere hier vinden: https://www.webnots.com/what-is-dep-and-how-to-disable-it-in-windows-11/

 

Geplaatst:

Misschien zijn er systeembestanden beschadigd.

 

Type cmd in het vak Zoeken in Windows .

Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uitvoeren.

Krijg je wel foutmeldingen, start dan de computer opnieuw op en voer de opdracht nogmaals uit.

Als je dan nog foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.


 


 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.