Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

De website bevat gevoelige onderwerpen die snel discussies van politieke of religieuze aard kunnen oproepen, maar wil benadrukken dat ik hier geen behoefte aan heb en dit ook niets met mijn vraag te maken heeft. Ik denk dat het dan ook verstandig is om alvast een @moderator een seintje te geven ter controle, zodat het onderwerp niet uit de hand gaat lopen en mijn ontwikkeling stagneert; De inhoud en het doel, wil ik dan ook niet ter sprake brengen voor discussie!.

Beste leden en beheerders,

Ik wil een website bouwen met behulp van wix, dit is voor mij een snelle manier om iets te realiseren en met een relatief sterk hosting bedrijf er achter. Omdat ik geen feedback of achterban heb die mij helpt bij het maken van een website, wil ik vragen of er mensen zijn die met mij mee willen denken en eventueel sparren over mogelijkheden die mij verder helpen. Ondanks enige ervaring en creativiteit van realisatie binnen dit project zal ik meer dan genoeg vragen hebben en advies wensen.

Inhoudt website:

Een verzamelpunt van informatie en advies voor nood situaties bij diverse gebeurtenissen, volgend als: Oorlog, natuurrampen, brand, chemische ongelukken, financiële crises, falen van infrastructuur en dergelijke. Het waarom dit is gebeurt, hoe het kan gebeuren en door wie, is van geheel ondergeschikt belang en doet dan ook niet ter zake of is onderwerp van discussie. Mijn website stelt zich neutraal op, en is slechts ter informatie of advies bij uiteenlopende gebeurtenissen.

Waar ben ik nu mee bezig:

Als eerste ben ik een HOME page aan het opzetten en probeer mijzelf in te beelden welke informatie ik direct wil weergeven naar mijn bezoekers toe, wat zorgt ervoor dat mijn bezoeker snel de juiste informatie krijgt, maar ook hoe ik de bezoeker uitnodig om de website te ontdekken. Dit gehele project staat dan ook volledig in de kinderschoenen en heb slechts een domeinnaam aangeschaft welke geschikt is (niet nader omschreven). Ik zoek naar soortgelijke websites en kijk hoe deze zijn opgebouwd, mijn wens is dan ook om enige professionaliteit uit te stralen. Uiteraard begrijp ik responsieve design en zal daar dan ook rekening mee houden voor verdere ontwikkeling (hier heb ik dan ook het directe voordeel van Wix).

Schermafdruk_2025-01-16_16-53-43.thumb.png.b4b9b34579e8efd287f90ba8acb5500a.png

Op dit moment ga ik kijken hoe ik zoveel mogelijk informatie kan verzamelen op een snelle manier, en wil dan ook de volgende gegevens binnen halen (De landkaart wil ik maken op basis van de veiligheids regio's en zowel via naam en kaart (opdeling regio's) linken naar een desbetreffende pagina met de bijbehorende informatie):

- Ziekenhuizen

- Doktersposten

- Brandwonden centrums

- Tandartsen

- GGD

- Etc.

Mijn eerste vraag:

Hoe zoek ik snel de juiste informatie, en wat is de beste manier om deze informatie op te slaan (denkende dat in de toekomst zaken veranderen en deze snel wil kunnen controleren op juistheid: Adressen, telefoonnummers, url links en etc.).

Is er iemand die zijn inzicht/gedachten wil geven op deze vraag, en eventueel met mij wil sparren om dit verder uit te werken?

Met hartelijke groet,

Stef Meijer

aangepast door Stef Meijer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.