Ga naar inhoud

Windows 11? Echt waar?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En waar heb je dat gelezen, Theo? Kun je een link naar dat artikel geven?

Het is namelijk niet waar. Als een pc (die nu draait op Windows 10) niet geschikt is voor Windows 11, dan zal Windows 11 niet automatisch aangeboden worden via Windows Update. Vandaag niet, morgen niet en ook volgend jaar niet.

Hier kun je nalezen hoe Microsoft er momenteel over denkt: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-11-installeren-op-apparaten-die-niet-voldoen-aan-de-minimale-systeemvereisten-0b2dc4a2-5933-4ad4-9c09-ef0a331518f1

Geplaatst:

Jammer dat je niet meer weet waar je dat nieuws gelezen hebt. Ik zou dolgraag een link naar dat artikel zien, zodat ik het zelf ook kan lezen.

Het is mogelijk om te upgraden van Windows 10 naar Windows 11 op heel veel computers die volgens Microsoft daarvoor niet geschikt zijn, maar Microsoft is en blijft daar een tegenstander van.

Als je dat toch wilt doen, dan moet je daarvoor zelf actie ondernemen. Je zult dan Windows 11 niet zomaar aangeboden krijgen. Het gebeurt dus niet automatisch.

Ik heb hier een pc staan die intussen 12 jaar oud is. Op die pc heb ik ruim 3 jaar geleden de upgrade van Windows 10 naar Windows 11 uitgevoerd. Dat was toen de eerste versie van Windows 11 voor het grote publiek beschikbaar kwam. Ook toen al gaf Microsoft aan dat ik geen recht had op updates, omdat de pc niet voldeed aan de systeemvereisten. In werkelijkheid heb ik al die jaren gewoon iedere maand de updates automatisch ontvangen. Wat dat betreft heeft Microsoft zijn dreigement niet waargemaakt. Maar voor de jaarlijkse onderdelenupgrade (= nieuwe versie van Windows 11, die altijd in het najaar uitkomt) moest ik wel steeds wat trucjes uit de kast halen, want die kreeg ik nooit automatisch aangeboden.

Geplaatst:

@ porrelaar,

Kan dit iets betekenen wat ze hier vermelden/bekend maken?

Is eigenlijk al oud "nieuws" en dateert van 12 december 2024.

Maar ik dacht dat de meesten onder ons dat al wisten.

Geplaatst:

In het artikel waar Calvus de link van geeft wordt beschreven dat Microsoft sinds kort minder tegenspartelt wanneer je Windows 11 gaat installeren op een niet-ondersteunde pc.

Je hoeft sinds 12 december 2024 niet meer door hoepels te springen of andere trucjes uit te halen om de upgrade van Windows 10 naar Windows 11 uit te voeren.

Populair gezegd: eerst probeerde Microsoft de installatie van Windows 11 op niet-ondersteunde pc's te verhinderen; nu geeft Microsoft dat verzet op, maar het wordt je door Microsoft nog wel sterk afgeraden om de upgrade uit te voeren op niet-ondersteunde pc's.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.