Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Nee - 'k dacht er ook te laat aan, maar nu ik je bevindingen lees : je doet daarmee (met die DISM) een online-scan (het progje gaat jouw bestanden vergelijken met bestanden op  het net)

maar gezien je geen internetverbinding hebt, kan dat dus niet  - en krijg je een foutmelding.

Mijn eerste idee (tamelijk in het begin van je vraag) was ook: mogelijk zit het hem in Windows - die best kan hersteld worden.

Nu, met DISM gaat het dus niet lukken

Komen we eerst terug bij: 'ik heb iets bij het netwerk gedaan' - maar vermits je niet meer weet wàt, kan je het ook niet herstellen.

Wie heeft dat netwerk oorspronkelijk bij jouw systeem 'op poten gezet'?  (geactiveerd)

En voor zover ik het nu zie zijn er twee mogelijkheden: ofwel ligt het aan de instellingen van je netwerk (wat ik vermoed, zeker omdat je schreef

dat je er zelf iets aan wijzigde)

ofwel aan je Windows - maar dat betwijfel ik

aangepast door Passer
Geplaatst:
2 uren geleden, Passer zei:

Nee - 'k dacht er ook te laat aan, maar nu ik je bevindingen lees : je doet daarmee (met die DISM) een online-scan (het progje gaat jouw bestanden vergelijken met bestanden op  het net)

maar gezien je geen internetverbinding hebt, kan dat dus niet  - en krijg je een foutmelding.

Mijn eerste idee (tamelijk in het begin van je vraag) was ook: mogelijk zit het hem in Windows - die best kan hersteld worden.

Nu, met DISM gaat het dus niet lukken

Komen we eerst terug bij: 'ik heb iets bij het netwerk gedaan' - maar vermits je niet meer weet wàt, kan je het ook niet herstellen.

Wie heeft dat netwerk oorspronkelijk bij jouw systeem 'op poten gezet'?  (geactiveerd)

En voor zover ik het nu zie zijn er twee mogelijkheden: ofwel ligt het aan de instellingen van je netwerk (wat ik vermoed, zeker omdat je schreef

dat je er zelf iets aan wijzigde)

ofwel aan je Windows - maar dat betwijfel ik

Ik bedoelde, in Avast Antivirus kon je bij netwerken aanvinken onbekend netwerk vertrouwd of niet. Ik heb na de problemen dat heel vaak weer gewijzigd omdat ik dacht dat het daarmee te maken had. Ik heb vaak gewisseld met Avast en Defender aan en uit en Avast zelfs verwijderd. 
Ethernet 2 heeft geen geldige IP-configuratie is de melding. Heeft te maken met geen internetverbinding?

ik kan ook nog melden dat voor dit probleem ik al een aantal weken steeds ineens GB’s kwijt was. Startte ik met bijv, 7 gigabytes op de harde schijf en even later waren dat er nog 2. Als ik dan een herstart deed waren het weer 7.

Begreep ik ook niets van.

Geplaatst:

Als je ipconfig uitvoert, wat is dan het resultaat?

Welke router/modem gebruik je?

Zelf gebruik ik geen aparte virus beveiliging, Windows defender is zeker zo goed....en gratis.

Geplaatst:
5 uren geleden, p38cyq zei:

Als je ipconfig uitvoert, wat is dan het resultaat?

Welke router/modem gebruik je?

Zelf gebruik ik geen aparte virus beveiliging, Windows defender is zeker zo goed....en gratis.

Als ik dat invoer bij zoeken gebeurt er bij openen aanklikken en bij als administrator uitvoeren niets. 
Bij bestandslocatie openen kom ik bij de ipconfig.exe. Moet ik daar wat mee?

Het modem is de Experia Box v10

Geplaatst:
1 minuut geleden, Lendal zei:

de MiniYoolbox .exe krijg ik niet open ??? Wat kan de reden zijn aub ?

Lendal,

ik krijg het idee dat je hier het topic gaat doorkruisen, en dat is echt niet de bedoeling.

Laten we dus jouw inbreng hier afsluiten met deze bedenking/ondervinding van me:

a. ik krijg het dus wel open ('k kan het downloaden en 'k krijg de vraag of ik het wil installeren - waar ik echter niet op ingegaan ben)

b. ik merk dat je de naam van de exe fout schreef - indien je het bestand via het net wilde openen, kan het daaraan liggen)

Dus: laten we het hier - wat jouw vraag betreft - bij houden - eenmaal ik merk dat jij mijn antwoord gelezen hebt,

wis ik jouw twee posts en ook deze van mij.

Wil je toch nog dingen vragen ivm jouw probleem: maak dan een eigen topic aan.

Goed?   (eventuele verdere zaken kunnen natuurlijk ook via pb tussen ons)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.