Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

- Jij hebt inderdaad 2 problemen, Internet én Windows.

- Op dit moment probeer ik je te helpen bij je Internet. 

Wat is het resultaat van de MiniToolbox?

Je telefoon werkt correct op je netwerk zeg je. Wil eens nagaan wat de WiFi instellingen daar ingesteld zijn?

Geplaatst:

Geven de nieuwe ip adressen u nog extra informatie? Want ze beginnen anders dan u meldde, niet met 192. Ik kan de toolbox  niet op de laptop krijgen.

ik zal later nog even uitzoeken hoe ik  de WIFI instellingen van m’n telefoon kan vinden.

Geplaatst:

Die nieuwe adressen zijn nog steeds onjuist, zijn "self-assigned" en komen niet van uw router.

Waarom kan je de Minitoolbox niet op je laptop krijgen? Het resultaat ervan zou al een beter inzicht geven in je connectiviteitsproblemen. 

Manueel dan maar:

- via het zoekvak, typ "services.msc"

- een scherm "services" opent zich.

- de volgende services moeten staan op "wordt uitgevoerd", en het opstarttype moet "automatisch" zijn: WLAN AutoConfig en WiredAutoConfig.

Voorbeeld hierbij.

Schermafbeelding 2025-01-31 090142.png

Geplaatst:
11 uren geleden, p38cyq zei:

Die nieuwe adressen zijn nog steeds onjuist, zijn "self-assigned" en komen niet van uw router.

Waarom kan je de Minitoolbox niet op je laptop krijgen? Het resultaat ervan zou al een beter inzicht geven in je connectiviteitsproblemen. 

Manueel dan maar:

- via het zoekvak, typ "services.msc"

- een scherm "services" opent zich.

- de volgende services moeten staan op "wordt uitgevoerd", en het opstarttype moet "automatisch" zijn: WLAN AutoConfig en WiredAutoConfig.

Voorbeeld hierbij.

Schermafbeelding 2025-01-31 090142.png

WLAN AutoConfig staat op wordt uitgevoerd en automatisch 

Wired AutoConfig geen status en handmatig.

Moet ik die service starten?

U vroeg me waarom ik de mini toolbox niet op de laptop krijg. Ik kan het op m’n telefoon hebben maar hoe dan naar m’n laptop?

Ik merkte al eerder dat slepen niet werkt en ITunes ook m’n telefoon niet meer herkent.

Geplaatst:

WLAN: stoppen en opnieuw starten.

Wired: inderdaad, starten.

MiniToolbox: downloaden via en op een andere pc (met werkend internet), opslaan op een USB stick en die verbinden met jouw pc.

Geplaatst:

Nogmaals excuus. Dat had ik gedaan, toolbox. Zal het nog eens proberen.

Zal met de  beide services doen zoals u adviseert. Ben weer benieuwd.

Ook nog een keer: heel veel dank voor alle moeite en adviezen.

Geplaatst:

de MiniToolBox is een internetsnelkoppeling. In ieder geval zoals ik het op een usb stick heb.

heb de twee aanbevelingen opgevolgd wat betreft de beide services.

helaas geen resultaat.

Geplaatst: (aangepast)

Dan is er toch iets verkeerd gegaan. de MiniToolBox is een uitvoerbaar bestand (.exe) en geen snelkoppeling.

Als je dat bestand gedownload hebt op een USB stick (er staat dan MiniToolBox.exe op), en die stick ingeplugd op de foute laptop, dan zou je dat bestand moeten kunnen openen en uitvoeren.

Dus: downloaden, die map openen (staat links van het vuilbakje, zie voorbeeld, het bestand dus niet openen, uiterst links), en dan het bestand  kopiëren naar je stick.

Staan beide services nu op "automatisch" en "wordt uitgevoerd"?

Schermafbeelding 2025-02-02 094304.png

aangepast door p38cyq

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.