Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

1. twee actieve antivirussen veroorzaken problemen. Schakel één van de twee uit. Je zegt: avast is grondig verwijderd, maar ook 'er staat dat het wordt beheerd door Avast.

dat zijn twee tegenstrijdige zaken...

2. een herstelpunt en een systeembackup zijn twee totaal verschillende zaken.

Een systeembackup kopiëert je volledige c-schijf, als je (bv) op 15 januari een systeembackup maakte en je zet die nu terug, dan heb jij je systeem volledig identiek terug zoals op die 15de januari. Alles wat er toen op stond, staat er nu terug op - alles wat je nadien wijzigde is terug tenietgedaan. (programma's, instellingen, mail,...)

Geplaatst:
43 minuten geleden, Passer zei:

1. twee actieve antivirussen veroorzaken problemen. Schakel één van de twee uit. Je zegt: avast is grondig verwijderd, maar ook 'er staat dat het wordt beheerd door Avast.

dat zijn twee tegenstrijdige zaken...

2. een herstelpunt en een systeembackup zijn twee totaal verschillende zaken.

Een systeembackup kopiëert je volledige c-schijf, als je (bv) op 15 januari een systeembackup maakte en je zet die nu terug, dan heb jij je systeem volledig identiek terug zoals op die 15de januari. Alles wat er toen op stond, staat er nu terug op - alles wat je nadien wijzigde is terug tenietgedaan. (programma's, instellingen, mail,...)

Zoals ik al schreef, dat van Avast begrijp ik niet. Grondig verwijderd en toch nog aktief.

Geplaatst:

Je zou Revo Uninstaller eens moeten proberen (https://www.revouninstaller.com/nl/revo-uninstaller-free-download/

Dit verwijdert, en wel bijzonder grondig, elk programma dat je wilt.

Wat betreft je VPN: dit programma maakt een virtuele netwerk interface aan en zorgt er blijkbaar voor dat al je andere netwerkkaarten in de soep draaien.

Een pak info hierover op het internet, een eenvoudige oplossing zou kunnen zijn: je netwerk instellen als een particulier netwerk en niet als een openbaar netwerk.

Geplaatst:

ik heb avast met revo unintaller, met optie grondig, verwijderd, zoals al gemeld. met de zoekfunctie op de harde schijf gezocht naar avast en er wordt niets gevonden. toch is het nog actief. dat begrijp ik dus niet. voorheen nooit problemen gehad met combi mullvad en avast.

het netwerk staat ingesteld als particulier. 

Geplaatst:

ja, nu is avast goed verwijderd en krijg ik ook niet meer de toevoeging bij defender dat avast het heeft overgenomen.

ik had verwacht dat revo uninstaller het ook goed zou doen maar in dit geval dus niet.

veel dank voor de link. ben wel zeer content dat ik weer internetverbinding heb.

zouden er nog mogelijkheden zijn om de fouten in windows te herstellen?

Geplaatst:
11 uren geleden, frohla zei:

zouden er nog mogelijkheden zijn om de fouten in windows te herstellen?

ja, er zijn verschillende  (kleinere en grotere) mogelijkheden - maar in jouw geval zou ikzelf gaan voor de 'grotere' mogelijkheid: een herinstallatie van je windows mèt behoud van instellingen.

(al is een 'clean install' - een volledig nieuwe installatie, waarbij je echter je programma's opnieuw moet installeren en terug naar je hand zetten, ook niet slecht af en toe. (in het laatste geval ben je dus ook je eigen instellingen, je mailgegevens,... kwijt en kan je best vooraf de nodige (programma)backups maken.)

Alleen: je zit nog met Windows 10 - en die is achterhaald en wordt niet meer 'bijgehouden door Windows'

en dus is het aangewezen over te schakelen naar Windows 11 :) 

Geplaatst:

Mijn laptop is niet meer geschikt voor win11. Hoewel ik wel via Toolkit  van LaCie backups heb vind ik een geheel nieuwe installatie wel veel gedoe. 
Wat zouden kleinere reparaties inhouden?

Geplaatst:

Die kleinere gaan over het herstellen van je Windows 10 - alleen blijf je dan met die 10 zitten, je krijgt er geen (beveiligings)updates meer voor

en je windows wordt dus kwestbaar. En , neem het maar aan, die gaat meer en meer aangevallen worden door hackers en consoorten.

Je hebt dus eigenlijk de keuze tussen:

1. met je windows 10 verder doen en een grote kans lopen om gehackt,... te worden

En die 10 kan je terug in orde gaan krijgen met een serieuze bijwerking (zoals ik al zei) - je hebt dan normaal een goed werkende 10,

maar een 10 die serieus kwetsbaar gaat zijn

2. overgaan naar de 11 (al weet ik dat dit eenvoudiger gezegd is, dan gedaan, omdat je mogelijk voor de aankoop van een nieuwe laptop gaat staan

Aan jou de keuze natuurlijk.

Geplaatst:

Als ik op internet lees hoe je Windows kan herinstalleren met behoud van instellingen vind ik dat best ingewikkeld.

Durf het niet zo goed.

In oktober loopt de ondersteuning af dus tot die tijd wil ik de laptop nog wel gebruiken.

Windows10 is er door een bedrijf opgezet. Ik weet niet zeker of ik de licentiegegevens nog ergens heb, maar dat is geloof ik niet nodig.

Ik zou dus een betrouwbaar en eenvoudig te volgen stappenplan willen om win. bij te werken waarbij de programma’s nog gewoon blijven werken. 
Heb je suggesties?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.