Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is slmgr /xpr, dus met een spatie, sorry voor deze typfout. Probeer je nog eens?

Hierbij vind je nog een uitvoerbaar bestand, voer eens uit als admin, (op het bestand, rechtermuisknop), alle vakjes aankruisen. Dan onderaan: Run All Selected. Laptop herstarten.

Op je bureaublad vind je het logje, wil dit bijvoegen aan je volgende antwoord.  

NetAdapterRepair1.2 (1).exe

Geplaatst:
21 uren geleden, p38cyq zei:

Het is slmgr /xpr, dus met een spatie, sorry voor deze typfout. Probeer je nog eens?

Hierbij vind je nog een uitvoerbaar bestand, voer eens uit als admin, (op het bestand, rechtermuisknop), alle vakjes aankruisen. Dan onderaan: Run All Selected. Laptop herstarten.

Op je bureaublad vind je het logje, wil dit bijvoegen aan je volgende antwoord.  

NetAdapterRepair1.2 (1).exe 1.99 MB · 4 downloads

Geplaatst:

Ik heb ineens weer internet met de laptop!!! Ik had tijdje terug al VPN en Avast Antivirus Free verwijderd. Nu heb ik zojuist de VPN exe weer geopend en ik kreeg ook melding van Avast over netwerk. Hoe dat kan weet ik niet. Als ik kijk bij de programma's via de startknop komt het niet meer voor. Ik kreeg een melding over netwerk vertrouwen, ik heb vertrouwen aangeklikt volgens mij.

Ik ben heel blij dat ik nu weer internet heb (of zolang het duurt?) maar ik heb liever dat ik het begrijp. 🙂

Excuses voor het vage verhaal.

Er werden veel fouten gevonden in win10 dus er is kennelijk nog wel wat aan de hand.

Hierbij de resultaten van slmgr /xpr en NetAdapterRepair.

Heel veel dank voor alle hulp, misschien kun je nog zien wat er mis is met windows?

Schermopname (233).png

netadapter-log-2025-02-09-9-55-49.txt

Geplaatst:

Ik bedacht me dat het goed was nog een keer die NetAdapterRepair te draaien met VPN om nog aanvullende informatie te geven. Nu geen internet meer🫣

Geplaatst:

Hallo frohla,

- ja, een serie fouten in Windows, dat weten we al enige tijd. had ook effecten op je licentie-status (die nog steeds bestaan volgens je vroegere logjes!). 

- was deze laptop voorheen voorzien van een andere Windows licentie?

- je vpn zou in principe probleemloos moeten werken, mits het een betrouwbare is (niet gedownload van een of andere schimmige site)

Omdat je nu terug internet hebt, voer uit (als admin) in cmd of powershell:

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth

En post het resultaat hier.

Geplaatst:

Er stond win 8.1 op, een bedrijf heeft er 10 opgezet. 

Ik gebruik al een tijdje Mullvad vpn en het ging tot nu altijd goed, ook in combinatie met Avast Free Antivirus.

Ik heb Avast verwijderd met Revo Uninstalller. Hoe kan het nu dat het nog steeds werkzaam is?

Ik durf nu Mullvad niet opnieuw te installeren, want dan zit ik straks weer zonder internet.

Maar betaal er ook voor, dus ik wil het wel weer gaan gebruiken. 

Daar is het dus misgegaan, met instellingen in Avast. Die heel vaak aangepast, maar had geen resultaat.

Misschien moet ik die NetAdapterRepair nog een keer doen met Mullvad weer aan?

Schermopname (235).png

Geplaatst:
1 uur terug, frohla zei:

ook in combinatie met Avast Free Antivirus

Je vertelde het nog al eens en daarom deze vraag: je hebt dan je Windows Defender toch uitgeschakeld staan?

Enne: je kan die evengoed verwijderen en terugvallen op die Windows defender: die is al even goed en staat goed aangeschreven

(een paar jaar geleden ben ik daarom ook van freeware antivirussen afgestapt)

1 uur terug, frohla zei:

Ik durf nu Mullvad niet opnieuw te installeren

Maak dan een systeembackup dan kan je op elk moment (op een halfuurtje) terug naar je werkend systeem.

Geplaatst:

nee, defender zou aanstaan. maar er staat dat het wordt beheerd door avast. ik begrijp echt niet waarom avast nog werkt. grondig verwijderd.

zal uitzoeken hoe systeembackup te maken. dank voor de tip.

nog voor u bruikbare info uit laatste post van mij?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.