Ga naar inhoud

[OPGELOST] amd athlon 64 x2 2.7ghz op 2.6ghz?

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Dit is de eerste keer dat ik op dit forum post en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Enkele weken geleden kocht ik een nieuwe processor een amd athlon 64 x2 dual core 5200+ box versie van 2.7ghz (dacht ik altans). Ik had nog een moederbord liggen waarop mijn 'oude processor' van 2.4ghz gedraait had en ik kon deze perfect hergebruiken daar het nog in perfecte staat was.

Dus ik installeerde de processor en dan plaatste ik alles in de case. Dan start ik op en alles werkt perfect.

Tot ik enkele dagen geleden everest ultimate installeerde en wat bleek? Onder computer->overclock stond mijn processor als de 5200+ die draaide op 2600.1mhz en daarnaast stond (origineel 2700mhz). Bij eigenschappen van deze computer staat ook 2.6ghz. Hoe kan een processor zichzelf underclocken zonder reden (en dan nog direct 100mhz lager!)

Zelf heb ik nog nooit overclocked (laat staan underclocked:stupid:)

Op zich is het geen probleem maar toch zou ik graag weten aan wat dit kan liggen en ofdat ik misschien de processor terug naar de winkel moet brengen ter omruiling?

Bedankt bij voorbaat

groetjes

marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast socrates

Er zit op elke moederbord een limiet.

En hoe je kan zien welke limiet je moederbord heeft.

Kan op 2 manieren.

1. je kijkt in de boekjes die je bij je pc hebt gehad.

2. je kijkt welke type moederbord je hebt, en je gaat zoeken op het internet wat de limiet ervan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn moederbord

ASRock Motherboard - Product - AM2NF3-VSTA - Overview

ik zie niet direct iets van limieten staan, maar ik zoek misschien naar het verkeerde. Ik zie wel staan dat er met am2+ processors gedowngrade word, maar er staat wel bij dat er geen invloed is op de cpu frequentie

normaal gezien zou het geen probleem mogen zijn. Het bord is iets meer dan 1 jaar oud en ik heb het in de winkel nagevraagd en daar zeiden ze dat hij zelf de snelste processors aankon met am2 socket die vandaag op de markt zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast socrates

Vista loop lekker met 3 GB intern geheugen:

echter wanneer je vista draait op 32 bit dan kan

Vista maximaal 3 GB aan; Vista 64 bit kan 4 GB aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik draai nog steeds mijn pc met xp pro (en nog lang niet van plan over te stappen)

Ik heb ook al eens gehoord dat de hypertranssport kloksnelheid best op 1000mhz staat klopt dit? nu staat hij op 803.9mhz (zie screenshot)

Op de pc waarop ik nu zit staat de hypertranssport kloksnelheid steeds op 1000mhz en hierin zit een 2.4ghz processor van amd athlon x2

Link naar reactie
Delen op andere sites

download eens orthos stressprime pak dit uit en start het op.

druk dan op start.

kijk dan nu eens in everest op welke snelheid hij draait.

het kan zijn dat hij automatisch onderklokt om energie te besparen en enkel sneller gaat draaien als dat nodig is (dat testen we dus uit met orthos)

mocht dat allemaal niets uithalen zou je dan alle informatie over je pc willen posten (alle hardware enz.) dan kan ik het eens aan mijn contactpersoon bij asrock vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.