Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb dus het programma gestart, maar de processor blijft op 2612.8 mhz maximum draaien.

pc specs:

-mobo: AM2NF3VSTA asrock (ASRock > Products > AM2NF3-VSTA)

-processor: amd athlon 64 x2 dual core 5200+ (bij eigenschappen nu dus 5000+)

-1gb ram kingston 667mhz (voor type->vorige post)

-grafische kaart: NVIDIA Geforce4 MX 440 AGP8 (64mb)

-harde schijf: samsung van 320 gb

-400 watt voeding

-1cd speler, cd-rw, dvd-rw (misschien raar dat ik ze alle drie laat zitten maar daar heb ik zo mijn redenen voor)

Geplaatst:

Ik heb de eigenschappen van de 5200+ opgezocht en daarbij stond dat de cpu multiplier op 13.5 moet staan zodat je 200mhz x 13.5=2700mhz kan verkrijgen, bij mij staat deze nu op 13 dus dan zou je op ongeveer 2600mhz terechtkomen. Dit klopt met wat er nu bij everest staat (zie screenshot).

Daar ik niet veel ken van de bios van een moederbord durf ik eigenlijk niets veranderen en ik zou het raar vinden om mijn cpu te moeten overclocken om zijn 'normale' frequentie te verkrijgen:stupid:.

Zou het kunnen dat het moederbord van asrock maar tot een cpu multiplier van 13 kan?

Mss weten we nu in welke richting we moeten zoeken voor het probleem

Geplaatst:

Ondertussen is het probleem opgelost geraakt:-). Gisteren was ik even in mijn cd verzameling aan het rommelen en wat vond ik daar? De driver cd rom van mijn moederbord (ik wist niet dat ik die nog had). Dus ik steek die even in mijn pc en daarop staat: cpu driver. Natuurlijk installeer ik direct, dan moest ik rebooten en wat bleek? Mijn cpu draait nu op 2713mhz met een cpu multiplier van 13.5.

Bij het opstarten zelf staat hij nog op 2600mhz maar vanaf dat xp geboot is staat hij op 2713mhz.

Ik weet niet ofdat Yannick nog iets gevonden heeft, maar ik ben voor het ogenblik meer dan tevreden:-)

Ik wil jullie allen nog in ieder geval nog eens bedanken!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.