Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Goedenavond,

Om dol van te worden. Win 11 is niet gebruikers vriendelijk, dus dan maar terug naar Win 10. Nou dat heb ik geweten!! Bah!
Ik krijg in een loop steeds onderstaande schermen. Ik kan ook mijn toetsenbord niet gebruiken, want die ziet hij niet! Een win 11 of Win 10 wordt niet opgestart. Wat kan ik hier mee om weer gewoon gebruik te kunnen maken van Win 10???

Groetjes,

Henk

IMG_6593.JPG

IMG_6594.JPG

IMG_6595.JPG

IMG_6596.JPG

aangepast door henkbruijn
Geplaatst:

Nou, ik heb het opgelost. Na een paar uur heen en weer schakelen, opnieuw opstarten, uitproberen, enz, heb ik het uiteindelijk via de Cloud terug kunnen zetten. Weliswaar naar Win 11. Ik durf nu niet weer te downgraden naar 10, helaas

Gr. Henk

Geplaatst:
34 minuten geleden, henkbruijn zei:

Ik durf nu niet weer te downgraden naar 10, helaas

De beste manier om die schrik kwijt te raken is om steeds een tamelijk recente systeembackup achter de hand te hebben.

Er bestaan freewareprogs genoeg voor om die te maken (zelf gebruik ik hiervoor ook een freewareprog)

Als je dan zo iets aan de hand hebt, zet je die terug en na een half uur ongeveer zit je weer met je systeem zoals het was op het ogenblik dat je die backup maakte.

Eigenlijk is het beschikken over zo'n backup een noodzakelijkheid - zelf beschik ik steeds over een drietal backups van verschillende tijdstippen.

(je hebt er natuurlijk wel wat schijfruimte voor nodig en dat dan op een schijf (*) waar je systeem niet op staat

(*) ik bedoel wel degelijk een schijf en niet een partitie van dezelfde schijf !

Geplaatst:

Ik weet het. Maar dat is wat vaak in het vergeet hoekje staat, totdat je het nodig hebt. Maar gelukkig hebben de Cloud nog. Die heb ik alles terug laten zetten. En alles werkt weer nadat hij alle updates had geinstalleerd. Maar idd, ik moet de backups aanzetten.

👍 Dank je voor je bericht. Deze topic kan dus gesloten worden.

Geplaatst:

Met het programma dat ik gebruik, kan je plannen.

Ik heb dus een planning gemaakt en heb er verder geen omkijken naar - op tijd en stond doet het programma wat nodig is

en ik moet er dus niet meer aan denken. :)

Geplaatst: (aangepast)

Henkbruijn,

ik moet even terugkrabbelen over wat ik je vertelde:

achteraf bedacht ik dat ik jàren de freeversie gebruikte, maar een jaartje geleden - via een freeware-actie - een sleutel voor de pro gekregen heb.

Ik zit dus met de Pro...

En dus ging ik op onderzoek om te zien of wàt ik je vertelde, wel klopte en kwam hierbij uit:  (Bron)

image.png.7f3ae0a7337e4622d9635da3ff5b1961.png

en wat ik van de pro gebruik is de onderste optie: ik laat hem 3 backups maken en telkens ook de oudste automatisch verwijderen

(anders loopt je schijf natuurlijk vol)

Tot hier dus het negatieve nieuws voor jou

Het positieve: ik herinner me van voor dat jaar, dat ik op mijn bureaublad een snelkoppeling staan had

en als ik die aanklikte ging EaseUS zo'n backup maken.

En een snelkoppeling op je bureaublad valt je  toch geregeld wel op (en dus ga je er op bepaalde ogenblikken

mogelijk toch aan denken?

Sorry dat ik je dus wat moet ontgoochelen...

edit: 'k ben even nog verder gaan zoeken dan mijn musseneus lang is en kwam hierbij uit:

https://www.lifewire.com/free-backup-software-tools-2617964

En de tweede ervan - Aomei - ook een gekende die heeft een scheduler (planner) wel in huis bij de freeware:

image.png.abe169a3d943471ebceb9b6c0526fb12.png

Alleen: die probeerde ik ooit ook uit, maar 'k raakte er niet direct mee weg (maar dat kan aan mij liggen natuurlijk)

En ik kan je daarbij dus ook niet gaan helpen.

Nu, er staan er nog een aantal andere ook - k hoop dat je hiermee iets bent.

(die nr 3 die erop volgt is ook gekend en kan ik je ook aanbevelen - maar die gaat blijkbaar niet automatisch

backups nemen volgens ik er net las)

aangepast door Passer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.