Ga naar inhoud

Steeds e-mail bericht, Google drive zit vol.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geacht forum, ik krijg nog steeds email berichten en zelfs een dreiging dat er opslag in mijn 

Google drive verwijderd zal worden.

Ik heb onlangs veel oude berichten en foto's verwijderd, maar de berichten blijven binnen komen.

Ik heb de afzender telkens als spam gekenmerkt, maar dat geeft ook niet.

Hier de bijlages met wat gegevens svp. 

Ik wil graag weten of er iets aan de hand is svp?

Google drive is full-1.png

Google drive is full-2.png

Geplaatst:

Je tweede afbeelding laat duidelijk zien dat je nog genoeg ruimte over hebt van de gratis 15 GB.

Je eerste afbeelding toont inderdaad een phishing mail. Die e-mail is niet afkomstig van Google. Dat zie je ook aan het e-mailadres; dat is van een of andere Chinees Kim Lien Chung. E-mails van Google zelf komen van een e-mailadres dat eindigt op google.com, bijvoorbeeld:

• no-reply@accounts.google.com
  • googleplay-noreply@google.com
  • no-reply@accounts.google.com
  • noreply-album-archive@google.com
  • noreply-photos@google.com
  • noreply@google.com

enzovoort

De link in de e-mail van die Chinees zou kwaadaardig zijn volgens dit artikel: https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/malafide-link-in-nepmail-google-over-upgraden-opslaglimiet/

Wat moet je doen? Zulke e-mails weggooien. Niet onderaan die mails klikken om je af te melden, want dan krijg je nog meer  van die e-mails.

Kun je voorkomen dat je zulke e-mails ontvangt? Nee, helaas niet. Wanneer je e-mailadres bekend is geworden (bijvoorbeeld nadat het bij een hack bij een bedrijf is buitgemaakt), kun je helaas zulke e-mails verwachten.

Wees voorzichtig met je e-mailadres; zet het nooit open en bloot op een website. Geef je e-mailadres niet aan Jan en alleman. En bid en hoop dat de bedrijven waarmee jij zaken moet doen, ook net zo zorgvuldig omgaan met jouw e-mailadres.

Geplaatst:

Wees voorzichtig met je e-mailadres; zet het nooit open en bloot op een website. Geef je e-mailadres niet aan Jan en alleman. En bid en hoop dat de bedrijven waarmee jij zaken moet doen, ook net zo zorgvuldig omgaan met jouw e-mailadres.

Beste Porrelaar, hartelijk bedankt voor je reactie.

Het is goed te weten dat het dus inderdaad phissing is, ik denk ook dat ze graag willen dat je voor één keer het bedrag van €2.99

(50 GB ontvangen voor slechts €2,99 per jaar.)

betaald, dan weten ze alles van je rekeningnummer en kun je in een gevaarlijke situatie terecht komen.

Ik zal in ieder geval je wijze lessen in acht nemen.

Topic is opgelost,

PC Helpforum veel dank.

James48

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.