Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan niet upgraden naar Windows 11.

Wat zou ik moeten aanpassen om dit wel te kunnen.

Ik dacht dat jullie een programma hadden waar ik dit mee op het forum kon plaatsen dacht ik.

Geplaatst:

Met het gratis programmaatje WhyNotWin11.exe kun je zien waarom het niet lukt om te upgraden van Windows 10 naar Windows 11.

Klik op de volgende link: https://github.com/rcmaehl/WhyNotWin11

Als die website geladen is, dan moet je omlaag scrollen naar het kopje Download.

Onder Download moet je dan klikken op de link 'Download latest stable release'.

Je downloadt dan het programma WhyNotWin11.exe, dat slechts 2,4 MB groot is.

Na downloaden ga je naar je map Downloads en je voert het programma uit door er dubbel op te klikken.

Even later krijg je het resultaat te zien in de vorm van een afbeelding die er ongeveer zo uit kan zien:

67a4c2f96ff9e-resultaat_WhyNotWin11.png

Alles wat rood is zorgt ervoor dat je pc niet geschikt is voor Windows 11.

Maak een screenshot van jouw resultaat en plaats dat in een volgende reactie in dit topic. Dan kunnen wij je van advies dienen.

Geplaatst:
29 minuten geleden, porrelaar zei:

Met het gratis programmaatje WhyNotWin11.exe kun je zien waarom het niet lukt om te upgraden van Windows 10 naar Windows 11.

Klik op de volgende link: https://github.com/rcmaehl/WhyNotWin11

Als die website geladen is, dan moet je omlaag scrollen naar het kopje Download.

Onder Download moet je dan klikken op de link 'Download latest stable release'.

Je downloadt dan het programma WhyNotWin11.exe, dat slechts 2,4 MB groot is.

Na downloaden ga je naar je map Downloads en je voert het programma uit door er dubbel op te klikken.

Even later krijg je het resultaat te zien in de vorm van een afbeelding die er ongeveer zo uit kan zien:

67a4c2f96ff9e-resultaat_WhyNotWin11.png

Alles wat rood is zorgt ervoor dat je pc niet geschikt is voor Windows 11.

Maak een screenshot van jouw resultaat en plaats dat in een volgende reactie in dit topic. Dan kunnen wij je van advies dienen.

image.png.3c81ea8ea8f06524eac8daab8ae290fb.png

Geplaatst:

Jouw pc is ongeveer 11 jaar oud.

Om hem geschikt te maken  voor Windows 11 (zoals Microsoft dat zou willen) moeten de volgende onderdelen van je pc vervangen worden:

• de processor. Jouw processor is een Intel i5-4430. Het eerste cijfer achter i5 duidt de generatie aan. Jij hebt dus een Intel processor van de vierde generatie. Microsoft stelt als eis voor Windows 11 een Intel processor van de achtste generatie of nieuwer. Ergo, jouw processor is 4 jaar te oud. Momenteel is Intel al aan de 14de generatie bezig wat processors betreft.
  • het moederbord. Een nieuwe processor vereist ook een nieuw moederbord. Een processor wordt namelijk gemonteerd op een voetje (socket in het Engels) dat op het moederbord zit. Een nieuwere processor vereist een ander / nieuwer type socket en dus een nieuw moederbord.
  • het werkgeheugen. Momenteel heb je 16 GB DDR3 werkgeheugen (16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (9-9-9-24), zag ik in een ouder topic van jou). De hoeveelheid is ruim voldoende voor Windows 11, maar het type (DDR3) zal niet op een nieuw moederbord passen. Op nieuwe moederborden moet werkgeheugen van het type DDR4 geplaatst worden.
  • Het zal een nieuwe installatie van Windows 11 worden (geen gratis upgrade van Windows 10 naar Windows11), dus je moet ook nog een licentie voor Windows 11 aanschaffen.

In feite moet je zoveel vervangen, dat je misschien beter kunt denken aan de aanschaf van een nieuwe pc die dan al geleverd zal worden met Windows 11 als besturingssysteem.

Geplaatst:
6 uren geleden, porrelaar zei:

Jouw pc is ongeveer 11 jaar oud.

Om hem geschikt te maken  voor Windows 11 (zoals Microsoft dat zou willen) moeten de volgende onderdelen van je pc vervangen worden:

• de processor. Jouw processor is een Intel i5-4430. Het eerste cijfer achter i5 duidt de generatie aan. Jij hebt dus een Intel processor van de vierde generatie. Microsoft stelt als eis voor Windows 11 een Intel processor van de achtste generatie of nieuwer. Ergo, jouw processor is 4 jaar te oud. Momenteel is Intel al aan de 14de generatie bezig wat processors betreft.
  • het moederbord. Een nieuwe processor vereist ook een nieuw moederbord. Een processor wordt namelijk gemonteerd op een voetje (socket in het Engels) dat op het moederbord zit. Een nieuwere processor vereist een ander / nieuwer type socket en dus een nieuw moederbord.
  • het werkgeheugen. Momenteel heb je 16 GB DDR3 werkgeheugen (16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (9-9-9-24), zag ik in een ouder topic van jou). De hoeveelheid is ruim voldoende voor Windows 11, maar het type (DDR3) zal niet op een nieuw moederbord passen. Op nieuwe moederborden moet werkgeheugen van het type DDR4 geplaatst worden.
  • Het zal een nieuwe installatie van Windows 11 worden (geen gratis upgrade van Windows 10 naar Windows11), dus je moet ook nog een licentie voor Windows 11 aanschaffen.

In feite moet je zoveel vervangen, dat je misschien beter kunt denken aan de aanschaf van een nieuwe pc die dan al geleverd zal worden met Windows 11 als besturingssysteem.

Zo heb ik het vroeger ook gedaan. Via een website op aanraden van jullie...dus shoot en dan kan ik mijn pc terug upgraden...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.