Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heren/dames

Kunnen jullie uw expertise eens geven waar ik het best mijn onderdelen koop om mijn pc terug up to date te krijgen?!

Onderstaande printscreen gaat jullie meer uitleg geven...

image.png.761e8d9239b4496cd347aa736d3dc32d.png

Geplaatst: (aangepast)

Hier kunnen we vrij kort zijn.

Jouw processor (i5-4430) is van de 4de generatie en die moet minstens van de 8ste generatie ( i?-8...) zijn, zodoende ...

De overige rode vakjes doen dan al niet meer ter zake.

Wat processors betreft - we hebben nu al compressors van de 13de generatie!

Ik veronderstel dat je momenteel met Windows 10 werkt en dan kan je spijtig genoeg die computer/laptop niet up-to-date maken (= Windows 11).

Het aankopen van een nieuwe processor gaat ook niet veel helpen want dan moet je huidige moederbord weer compatibel zijn voor die nieuwe processor.

Je ziet het ene brengt het ander mee en naar mijn bescheiden mening is hier in dit geval "Het sop de kool niet waard"

aangepast door Calvus
Geplaatst:
1 uur geleden, Calvus zei:

Hier kunnen we vrij kort zijn.

Jouw processor (i5-4430) is van de 4de generatie en die moet minstens van de 8ste generatie ( i?-8...) zijn, zodoende ...

De overige rode vakjes doen dan al niet meer ter zake.

Wat processors betreft - we hebben nu al compressors van de 13de generatie!

Ik veronderstel dat je momenteel met Windows 10 werkt en dan kan je spijtig genoeg die computer/laptop niet up-to-date maken (= Windows 11).

Het aankopen van een nieuwe processor gaat ook niet veel helpen want dan moet je huidige moederbord weer compatibel zijn voor die nieuwe processor.

Je ziet het ene brengt het ander mee en naar mijn bescheiden mening is hier in dit geval "Het sop de kool niet waard"

Klopt, maar ik heb dit 11 jaar geleden ook zo gedaan.

Ik wil zeker een nieuw moederbord kopen, daar heb ik geen probleem mee hoor.

Wil gewoon van jullie weten waar ik het beste mijn onderdelen kan bestellen aangezien mijn laatste aankoop 11 jaar geleden was... 

Geplaatst:

Alternate, Bol, Cool Blue, eender waar het goedkoopst is.

Maar ik raad toch echt een nieuwe pc aan, komt goedkoper uit dan een zelfbouw, en ook te koop  bij reeds vermelde winkels.

Geplaatst: (aangepast)

Persoonlijk zou ik ook opteren voor een nieuwe desktop, gezien dat alle componenten die in zo een kastje zitten echt op elkaar moeten afgestemd zijn.

Processor vervangen = moederbord aanpassen.

Moederbord vervangen = waarschijnlijk Ram aanpassen.

Voldoet de Grafische kaart nog? - koeling? - voeding? - ......

Past dit alles eventueel nog in de oude bekasting?

Ik weet natuurlijk niet waar "Tjoeptjie" ergens woont of wat uiteindelijk zijn keuze gaat zijn maar voor mij ...

"Alternate"

Ik ben daar al jaar en dag klant en kan deze ten zeerste aanraden.

Persoonlijk ga ik altijd persoonlijk naar hun mooie, gestructureerde en aangename winkel in Aartselaar (op de A12) al moet ik er wél een eindje voor rijden! Maar dat is me dat waard!

Waarom? Wel omdat de klant daar écht nog klant is, ze nemen daar zeker en vast de nodige tijd om je gerichte info te geven!

En ook omdat computerspulletjes toch een beetje voorzichtig moeten behandeld worden.

Je weet nooit hoe een transporteur/bezorger met jouw dure spullen omgaat.

Ik kies wat ik wens aan te kopen op hun website, noteer dit en vervolgens ga ik de spulletjes die ik wens ter plaatse bestellen, betalen en ophalen.

Ze zullen je nooit iets verkopen/aanraden als de gewenste componenten niet met elkaar matchen.

Heb je vragen, géén probleem ze nemen de nodige tijd voor je - het is niet van ...  vlug, vlug iets bestellen, betalen en voor je het weet sta je terug buiten.

Klantvriendelijkheid is bij hen een troef!

Een échte aanrader !!!

aangepast door Calvus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.