Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag iedereen,

Ik heb een NAS gekocht en deel hiermee mijn bestanden via internet. De bedoeling is een soort cloud te krijgen zodat persoonlijke foto's en video's van de familie kunnen getoond worden op mijn smartphone zonder dat de opslagruimte van de smartphone belast wordt of ik eindeloos cloudopslag moet bijkopen. 

Daarnaast gebruik ik hem ook om films en series die oorspronkelijk op een externe harde schijf stonden te bereiken via mijn smartphone. Zodat kan ik deze ook elders bekijken zonder de bestanden effectief op mijn smartphone te zetten. Hiervoor gebruikt ik de Plex-toepassing.

Ik heb hiervoor een poort moeten open zetten bij mij internetprovider. Ik ken hier niets van en heb gewoon instructies gevolgd (bij Port forwarding het lokaal IP-adres ingevuld. Bij Externe poort standaard 32400 - 32400 ingevuld en bij Interne poort ook standaard 32400 ingevuld, als Protocol "both" gekozen)

Dit is me allemaal gelukt op te zetten en alles werkt prima, maar de laatste tijd maak ik me zorgen over de veiligheid. 

Omdat ik nu op afstand toegang heb tot mijn bestanden, vroeg ik me af in welke mate anderen toegang kunnen forceren hier toe. Kunnen derde partijen gemakkelijk aan mijn persoonlijke foto's en video's?

En als ik via mijn smartphone naar een film kijk, gebruik makend van een andere wifi of van mobiele data, in welke mate is dit dan een misdrijf? Ik deel mijn account tot plex met niemand, maar ik kan begrijpen dat dit kan gezien worden als streamen van auteursrechtelijk beschermd materiaal naar externen als dit via een andere netwerk gaat.

Kan iemand me hierover wat uitleg geven? Of me aanraden of ik extra beveiliging nodig heb? Heb ik de poort correct open gezet?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.