Ga naar inhoud

Verbinden draadloos netwerk

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Ik wil graag met mijn laptop (os is XP) maken met mijn (beveiligde) draadloos netwerk. Enige probleem is nu dat ik niet weet hoe dat precies moet, zoveel vakjes/hokjes etc. WPA, WEP, geen idee wat het allemaal precies inhoud.

Een collega heeft eerder dit netwerk aangesloten, maar nadat mijn laptop opnieuw is geinstalleerd moet ik de laptop weer opnieuw verbinding laten maken met het netwerk.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Of misschien kunnen vertellen welke opties (WPA, WEP, etc) het hoogstwaarschijnlijk niet en welke wel kunnen zijn, dan ga ik desnoods wel wat proberen.

Alvast hartelijk bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Deze instellingen geef je mee aan je router:

- WPA, WEP zijn de types beveiliging: WPA biedt een betere bescherming

- een wachtwoord, dat spreekt voor zich

Je zorgt dat zowel het type beveiliging als het wachtwoord overeenstemmen op de pc waarmee je verbinding maakt.

Hier heb je al een zeer degelijke beveiliging voor thuisgebruik.

Je kan dit aanvullen met een MACfilter: hiermee geef je de router toestemming het internetsignaal te verspreiden, beperkt tot de 'code' (het MACadres) van het toestel dat jij bepaalt, bv. je laptop.

Hoe het MAC-adres van je laptop bepalen? Op je laptop op 'Uitvoeren' klikken (of MSDOSprompt) en 'ipconfig' intikken. Nu kan je het MACadres aflezen dat je dan later ingeeft op de instellingen van je router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.