Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen

Een klein vraagje: zoals je kunt zien op de bijlagen heb ik een simpele lijst met een aantal gegevens, waaronder:

Datum factuur en Datum betaling

Via “voorwaardelijke opmaak” kan ik een cel in kolom B automatisch laten verkleuren als de factuur niet betaald is na 30 dagen, en dit bij wijze van herinnering.

So far, so good.

Ik heb evenwel twee vragen;

1.      Wat in mijn geval vervelend is, is dat er ook zou moeten rekening gehouden worden met kolom C. Want in geval van betaling vul ik de datum van betaling uiteraard in kolom C in, maar de voorwaardelijke opmaak in kolom B houdt daar geen rekening mee, en blijft de cellen in kolom B verkleuren één keer de 30 dagen gepasseerd zijn, ook al is de factuur al lang betaald. Dus een verkleuring hoeft niet meer als in kolom C de betalingsdatum ingevuld werd.

2.      Zoals je kunt zien in de bijlage heb ik de hele kolom B geselecteerd om te verkleuren, maar dat betekent uiteraard dat de volledige kolom, tot het einde van excel deep down, verkleurt. Dat is uiteraard niet de bedoeling. 

Ik kan uiteraard bij elke nieuwe toevoeging elke keer de voorwaarde handmatig invoeren, maar dat lijkt me nu toch wel een gedoe.

Ik vermoed dat ik meer dan één voorwaarde moet instellen, maar mijn pogingen leverden niets op, en ik weet niet goed hoe eraan te beginnen.

Kan iemand me helpen ? Als het onduidelijk is, geef gerust een seintje.

Alvast bedankt bij voorbaat !!

1.png

2.png

Geplaatst:

Beste

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb jouw formule, dus =EN(($B1<VANDAAG()-30);$C1<>""), gebruikt in de voorwaardelijke opmaak, maar dit heeft helaas niet het gehoopte resultaat.

Deze formule heeft als resultaat dat wanneer er een datum in kolom C geplaatst wordt, kolom B verkleurt.

De bedoeling is evenwel dat de verkleuring van kolom B, die het gevolg is van de voorwaardelijke opmaak, net verdwijnt als er een datum geplaatst wordt in kolom C, want dan is de verkleuring niet meer nodig.

1.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.