Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goede morgen allemaal...

Lang geleden, maar ik ben jullie zeker niet vergeten...😃

Ik werk nog met de Win 10 en met Firefox.

Soms krijg ik een update van Firefox, die ik dan altijd aanvaard.

Maar na zo'n update, krijg ik telkens zo'n bericht te zien (Bliksemsnel...🤨)

Knipsel.PNG.4f8c1622e2733d6da77d18d304d8d687.PNG

Het is mij dan toch eens gelukt om op die "instellingen" te klikken, en dan zie ik dit staan :

Knipsel.png2.png.81408e2af4495c77f9fadc9010c29939.png

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sorry, is erg lang...😳

Gisteren kreeg ik terug een update van Firefox, maar toen toonde hij

drie keren die virus- en bedreigingsbeveiligingen.

Alles staat netjes in het groen, ik werk met Malwarebytes en Windows-beveiliging.

Zou er mij soms iemand kunnen helpen aub?

Dank u vriendelijk namens Becca...🙂

Geplaatst:

Goede morgen Kape...

Sorry, maar kan niet meer blijven aan de pc.

Eerlijk gezegd dacht ik dat het "iets simpels" was, maar raak er niet goed aan uit.🤔

Morgen kom ik zeker terug en dan met een frisser kopje ook.

Er staan daar dingen op om te downloaden, waar ik altijd wat bang voor ben,

maar ik weet dat ik jullie 100% kan vertrouwen daarin.

Die filters staan allemaal op LAAG, hoe kan je nou weten welke je mag verwijderen

en niet? Daar raak ik nog niet goed aan uit.😳 Wat ben ik toch DOM !!!! 🙄

Nogmaals heel vriendelijk bedankt Kabe, geniet van deze mooie schitterende lentedag.😃

Becca.

Geplaatst:

Becca, je hoeft niets te downloaden.

Ga terug naar de instellingen waar je die reeks van 9 meldingen ziet, die luiden: "Toegang tot beveiligde map geblokkeerd".

Klik dan op de bovenste melding. Dan zal getoond worden om welk programma het gaat.
Hieronder een voorbeeld:

67dd41ea93b8f-2025-03-21_11_32_09-Clipbo

In bovenstaand voorbeeld gaat het over het programma IAStorDataMgrSvc.exe.

Wat staat er bij jou achter 'App of proces geblokkeerd'?

Staat daar bij jou Firefox.exe? Dan mag je onderaan klikken op de knop Acties. En daarna kies je voor Toestaan op apparaat.

Als alle meldingen die jij liet zien over Firefox gaan, dan hoef je alleen voor de bovenste melding te kiezen voor Toestaan op apparaat. Met die andere meldingen hoef je niets te doen.

Daarna sluit je Firefox af en dan open je Firefox weer.

Als Firefox weer geopend is dan klik je op de hamburgerknop rechtsboven (67dd42ff39c30-hamburgerknop.png). Klik daarna in het menu dat verschijnt op Help en dan op Over Firefox. Je krijgt dan te zien of er updates voor Firefox zijn. Volgens mij is versie 136.0.2 momenteel de meest recente versie van Firefox:

67dd43b90e9cf-Over_Mozilla_Firefox.png

Heb jij diezelfde versie en verliep het updaten van Firefox deze keer zonder problemen?

Geplaatst:

Goede morgen Porrelaar...

Héél hartelijk dank dat je mij wilt helpen, maar alles wat je daar toont, staat er niet op bij mij.

Je kan dit zien staan op mijn 1ste vraagje, er zit een knipsel erbij.

Onderaan heb ik nu zien staan : DEZE APP IS GEBLOKKEERD, maar wel op datum van 28/08/2020 🤔

Ook niets op he bovenste schildje.

Nooit heb ik moeilijkheden gehad met die Malware.

Deze morgen kreeg ik terug een update van Malware, dus heb ik dit gedaan.

Maar nu toont ie NIETS meer, zoals het moet zijn.

Klik ik op zo'n schildje, dan vraagt ie om toestemming dat deze app wijzigingen gaat brengen

aan het apparaat, wat ik heb geweigerd.

Mijn Firefox staat volledig up-to-date( 136.0.2) en zoals ik al zei, ik krijg geen meldingen meer.

Moet ik dit nu zo laten?

Enorm véél dank beste Porrelaar...😃

P.S. :toen ik dat las, over die "Hamburgerknop" lag ik hier plat van het lachen. 🤣😂

"Streepjes" had ik al gelezen, maar zoiets....waar blijven jullie het uithalen....😃

Geplaatst:

Je klikt op de bovenste melding, die er bij jou zo uitziet:

67de97fcbbf06-2025-03-22_11_58_37-Clipbo

Dan hoor je extra informatie te krijgen over die melding. Van belang is te weten te komen over welk programma of proces het bij jou gaat.

2 uren geleden, Becca zei:

Klik ik op zo'n schildje, dan vraagt ie om toestemming dat deze app wijzigingen gaat brengen

aan het apparaat, wat ik heb geweigerd.

In dat geval kun je toestemming verlenen.

2 uren geleden, Becca zei:

Mijn Firefox staat volledig up-to-date( 136.0.2) en zoals ik al zei, ik krijg geen meldingen meer.

Moet ik dit nu zo laten?

Als je nu geen  problemen meer hebt, dan kun je het hierbij laten.

3 uren geleden, Becca zei:

toen ik dat las, over die "Hamburgerknop" lag ik hier plat van het lachen. 🤣😂

Ik kan er niets aan doen, maar dat is toch echt de officiële benaming voor die knop: https://en.wikipedia.org/wiki/Hamburger_button

============================================

En nog even wat extra informatie. Jouw vraag heeft te maken met gecontroleerde mappentoegang (in het Engels: controlled folder access).

Bij jou is gecontroleerde mappentoegang ingeschakeld. Standaard is die uitgeschakeld. Dat betekent dat jij dit zelf ingeschakeld hebt. Het inschakelen van gecontroleerde mappentoegang zou je computer iets veiliger maken. Niet ieder proces of programma krijgt dan toegang meer tot belangrijke mappen. En hierdoor zou ransomware (kwaadaardige software die jouw persoonlijke documenten versleutelt, zodat ze niet meer leesbaar zijn) minder kans krijgen om toe te slaan.

Geplaatst:

Goede morgen Porrelaar...

Mijn excuses dat ik hier gisteren niet was, maar ALTIJD zal ik antwoorden.

Heel veel dank voor al uw hulp en geduld met mij.🙂

Die "controlled folder acces" stond inderdaad ingeschakeld, ik heb die nu uitgeschakeld.

Maar ik heb echt dat DING niet ingeschakeld, wist zelfs niet waar het stond, ik heb

mijn loepje gebruikt om die mappentoegang te vinden.

Porrelaar, ik ben maar een leek en aan zulke dingen kom ik nooit.

Ik heb eens op zo'n schildje geklikt, overal krijg ik hetzelfde te zien.

Knipsel.PNG11.PNG.afa9daab0f462c0029d9aa94a96205b2.PNG

En ja, zoals je mij hebt gevraagd, staat hier Firefox erbij.

Ook schrijf je erbij dat ik dan toestemming kan verlenen.

Is dit dan de app die wijzigingen aan uw apparaat brengt?

En moeten die filters op laag blijven staan ?

Excuseer mij voor al mijn vragen, maar binnenkort moet ik mij een Win 11

kopen en ik (denk) dat zoiets in orde moet staan om een back-up te nemen.

Vriendelijk dank Porrelaar voor uw hulp namens Becca...

P.S.: Sorry, maar ik dacht dat één van jullie die "Hamburgerknop" had uitgevonden.😂

Ik vind het wel hilarisch, een woord dat men makkelijk onthoud.😃

Geplaatst:

Jij hebt controlled folder access (= gecontroleerde mappentoegang) nu uitgeschakeld. Dat is een persoonlijke keuze. Als je controlled folder access weer inschakelt, dan ben je beter beschermd tegen ransomware, die je persoonlijke bestanden versleutelt en alleen tegen betaling van een forse som weer ontsleutelt.

Ik heb nog eens goed naar je laatste afbeelding gekeken:

67e2a51c64740-2025-03-25_13_40_38-Clipbo

Het programma Firefox wilde blijkbaar toegang hebben tot de map Documenten (dat is hetzelfde als de map %userprofile%\Documents in de afbeelding hierboven) en controlled folder access heeft toen ingegrepen. Firefox kreeg geen toegang tot de map Documenten. En dat is volgens mij een juiste beslissing / maatregel, want het programma Firefox heeft niets te maken of te zoeken in jouw map Documenten.

Ik begrijp zelf dus ook niet waarom het programma Firefox toegang zocht tot jouw map Documenten. In dit geval zou ik Firefox zelf ook geen toestemming geven. De beslissing van controlled folder access was dus juist.

Wat moet jij nu doen? Ik zou controlled folder access weer inschakelen.

Daarna zou ik door je virusscanneer (Defender) voor de zekerheid een volledige scan laten uitvoeren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.