Ga naar inhoud

[OPGELOST] partities

ward

Aanbevolen berichten

Ben bezig (of zou toch verder willen gaan) met een partitie uit de c: te nemen.

In schijfbeheer klik ik dus rechts op de c: balk en in het snelmenu klik op verkleinen.

Nu staat er een kaderke met 4 lijnen:

1)totale grootte (wat al is ingevuld)

2)hoeveelheid beschikbare ruimte verkleinen

3)aantal MB dat de partitie moet verkleinen

4)totale grootte na verkleinen

Op regel 3 zet ik 50000, en that's it, de rest is zo dood als een dode pier, niets gebeurd er en niets kan nog ingevuld worden behalve regel 3, het kadertje is dood. Enkel de knop annuleren werkt en deknop verkleinen niet.

Wat is nu het probleem eigenlijk, 'k snap het niet zenne :pcguru:

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij ziet is normaal.

" Het kadertje is dood. Enkel de knop annuleren werkt en deknop verkleinen niet. "

Alleen de knop verkleinen dat niet werkt, dat is inderdaad niet normaal.

Tenzij je een hogere waarde opgeeft dat wat nog vrij is. Wat staat er op lijn 2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij ziet is normaal.

" Het kadertje is dood. Enkel de knop annuleren werkt en deknop verkleinen niet. "

Alleen de knop verkleinen dat niet werkt, dat is inderdaad niet normaal.

Tenzij je een hogere waarde opgeeft dat wat nog vrij is. Wat staat er op lijn 2?

Een 0, en deze kan ik ook niet veranderen. Heb eens geprobeerd op de D: partitie en daar zijn de lijnen al ingevuld behalve de 3 natuurlijk, en de knop "verkleinen" is wel aktief. :bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 0, en deze kan ik ook niet veranderen. Heb eens geprobeerd op de D: partitie en daar zijn de lijnen al ingevuld behalve de 3 natuurlijk, en de knop "verkleinen" is wel aktief. :bawling:

Als je op lijn 2 een "0" ziet wil dat zeggen in "theorie" dat je deze niet kan delen. Dit kan verschillende oorzaken hebben maar vooral omdat je wellicht niet voldoende schijfruimte hebt op je C Schijf. Controleer eens je verborgen bestanden > wis eventuele herstel punten etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op lijn 2 een "0" ziet wil dat zeggen in "theorie" dat je deze niet kan delen. Dit kan verschillende oorzaken hebben maar vooral omdat je wellicht niet voldoende schijfruimte hebt op je C Schijf. Controleer eens je verborgen bestanden > wis eventuele herstel punten etc

Heb op "eigeschappen" van C: gezien dat er nog plaats zat is om daar 50 MB af te nemen, maar volgens ik gevonden heb met google, zou dat partitioneren via win. beperkt zijn in volume, 't zal dat wel zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op "eigeschappen" van C: gezien dat er nog plaats zat is om daar 50 MB af te nemen, maar volgens ik gevonden heb met google, zou dat partitioneren via win. beperkt zijn in volume, 't zal dat wel zijn denk ik.

Is OK, heb een free partitiemaker gevonden, ga eerst maar een systeembackup maken.

Allen bedankt voor de moeite. :ciao:

PS: moest dus 50GB zijn i.p.v. 50MB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.