Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik had een schermafbeelding bijgevoegd hoe EaseUS stond ingesteld. systeem backup. ik zie niet hoe het zo in te stellen dat alleen het besturingssysteem wordt overgebracht.

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Blijkbaar neemt EaseUS ook de niet-systeem-mappen/bestanden mee in de Backup mee op

(ik zocht naar een mogelijkheid om bepaalde mappen nièt in de BU (backup) mee op te nemen, maar ik vond ze niet...)

Goed:

1. je Windowsschijf is groot en een BU gaat dus ook groot zijn
  2. een oplossing is van die te gaan partioneren (in delen te splitsen) zodat je c-schijf kleiner wordt (en dus een later BU ook) - dit is wat ik in jouw geval zou doen
  3. maar voor dat je daar aan begint moet je zeker een BU hebben. Zo zitten we dus in een cirkel te draaien.
  4. oplossing: een groot deel van je bestanden van die C af te halen en ergens tijdelijk op te slaan.
  5. Daar zou je D goed voor zijn - alleen: als je dan een BU van je C maakt, kan je die niet meer op je D krijgen omdat die dan bijna of helemaal vol zal zijn.
  6. Je zou dus voorlopig een groot deel van je eigen bestanden van je C ergens anders moeten kunnen opslaan.

Indien je voor die opties te vinden bent (het blijft uiteindelijk jouw schijf en jij doet ermee wat je wil- partitioneren of niet)

vertel dan of je de mogelijkheid hebt om je C-schijf minstens voor de helft tijdelijk leeg te maken of niet

(anderen die dit lezen en bijkomende ideeën hebben: laat maar komen!)

Geplaatst:
2 uren geleden, Passer zei:

Blijkbaar neemt EaseUS ook de niet-systeem-mappen/bestanden mee in de Backup mee op

Probeer eens het volgende om in EaseUS bepaalde mappen niet op te nemen:

Bij een nieuwe System Backup, klik rechtsonder op Options.

Easeus1.png.4b2d9477fd9f837dc9f3b8c865207138.png

Klik in het volgende scherm bovenaan op Filter en zet het schuifje Enable Backup Filter aan (1)

Ga met de muis op een map staan die je NIET wil opnemen (die regel wordt grijs) en klik rechts op de vuilbak (2)

Easeus2.thumb.png.0b4a179b0ece11f9f4ff3a1a95730356.png

Bevestig met OK onderaan.

Geplaatst:
7 minuten geleden, nokiaprox zei:

Probeer eens het volgende om in EaseUS bepaalde mappen niet op te nemen:

Zover was ik daarstraks ook geraakt, maar toen ik mappen wilde toevoegen, merkte ik dat die optie greyed-out was - en 'k heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik die

terug actief kon krijgen: image.png.cd09f0e992634b4bc5f8eda26e7cd889.png

Geplaatst:
6 minuten geleden, Passer zei:

toen ik mappen wilde toevoegen

Als je mappen niet wil opnemen moet je niet toevoegen maar verwijderen. Dat zou moeten lukken met dat vuilbakje.

In mijn voorbeeldscherm zou je alle mappen kunnen verwijderen, behalve misschien de map users (die in mijn voorbeeld ten onrechte aangeduid werd :()

Geplaatst:
1 minuut geleden, nokiaprox zei:

Als je mappen niet wil opnemen moet je niet toevoegen maar verwijderen. Dat zou moeten lukken met dat vuilbakje.

volgens ik het begrijp worden de mappen die daar getoond worden NIET in de backup opgenomen

Het is toch logisch (denk ik) dat in dat voorbeeld van je, de windows-old NIET mee in de backup opgenomen wordt, evenals al die temp-bestanden...?

Ik denk dat het dus is: de mappen die dààr getoond worden, worden uitgesloten van de backup ...

Niet?

Geplaatst:
7 uren geleden, nokiaprox zei:

Je kan die lijst dus niet bewerken bij een System Backup.

Je hebt het dus gevonden - de vraag is dan: waar kan je die wel inschakelen?

Ik was net géén BU aan het maken en ging dus naar die filter-optie, maar nog stond het greyd out...  :(

'k ga verder op zoek dus !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.