Ga naar inhoud

iqvw64e.sys wordt niet geladen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een drietal weken krijg ik bij het opstarten van mijn PC deze pop-up :

“Een stuurprogramma kan niet worden geladen op dit apparaat.

Stuurprogramma iqvw64e.sys

Vanwege een beveiligingsinstelling wordt dit stuurprogramma gedetecteerd als kwetsbaar en kan het niet worden geladen.Als u dit stuurprogramma wilt laden,moet u uw instellingen aanpassen.”

Heb dan de Geheugenintegriteit in Kernisolatie uitgezet. En terug opgestart. Geheugenintegriteit kon niet terug opgestart worden wegens twee issues van Western Digital nl. oem112.inf 1.0.8.0 en oem31.inf 1.2.0.0. Dit heb ik kunnen oplossen en de Geheugenintegriteit staat inmiddels terug aan.

Verder heb ik TPM gewist en terug opgestart.

Heb ook INTEL MANAGEMENT trachten te updaten en heb denk ik de laatste versie.

Sindsdien zijn er meerdere problemen opgedoken.

·         Van mijn mail provider heb ik al twee keer het paswoord moeten veranderen (sinds 13 maart 2025)

·         Externe harde schijven (5) kunnen niet geopend worden en blokkeren de pc zodanig dat de pc handmatig moet uitgezet worden. Slechts één externe harde SSD schijf met usb C poort kan geopend worden. SD cards en USB sticks kunnen wel geopend worden.

·         Tijdens volledige systeemscan blokkeert Bitdefender en stopt met scannen. Bij heropstart lukt het dan weer wel.

·         Ik kreeg van Bitdefender deze boodschap :

“1 kwetsbaarheidsprobleem gevonden :

Beleid heet SECURITY_ZONES_MAP_EDIT en,als u dit deactiveert kunnen gebruikers websites toevoegen of verwijderenvan de zones met vertrouwde sites en sites waarvoor beperkingen gelden.”

·         Veilige modus kan niet opgestart worden. Er zouden problemen zijn met het windows wachtwoord en dan verschijnt er beginscherm van Microsoft account met de boodschap dat er geen internetverbinding is terwijl die er wel is.

·         Heb volledige systeemscan gedaan met Bitdefender (ook in “noodomgeving”), ESET online scan en Malwarebytes. Er werden geen virussen gevonden.

·         Heb twee keer Windows 11 geherinstaleerd (1x en 1x zonder behoud documenten), zonder resultaat.

Mijn account is aangemaakt in 2017 maar kon geen nieuw emailadres krijgen van mail.com (de vorige alias was niet meer in gebruik). Van yahoo ging dit wel. Verklaring?

iqvw64e.sys niet geladen 2025 03 28.png

bitdefender_kwetsbaarheidsscan_veiligheidszones_pag. 2 - kopie.png

Geplaatst:

Heb je een herstelpunt van voor die drie weken? Zo ja, zet het terug en kijk of het euvel verholpen is.  (of een systeembackup)

Zo niet, probeer dit eens:

Update de stuurprogramma's

1. Open Apparaatbeheer: Druk op Windows-toets + X en kies Apparaatbeheer.

2. Zoek naar de netwerkadapter: Vouw de categorie Netwerkadapters uit en zoek naar de adapter die gerelateerd is aan Intel, zoals bijvoorbeeld de Intel(R) Ethernet Connection.

3. Stuurprogramma bijwerken: Klik met de rechtermuisknop op de netwerkadapter en kies Stuurprogramma bijwerken.

4. Automatisch zoeken naar stuurprogramma's: Kies de optie om automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's te zoeken.

Als er een update beschikbaar is, zal Windows deze installeren. Herstart daarna je computer.

Geplaatst:

Helaas geen herstelpunt gevonden van voor die drie weken. Er stond er slecht één op van gisteren.

Bij Netwerkadapters geen adapter gevonden gerelateerd aan Intel. Wel enkele adapters bijgewerkt, maar alles was al up to date.

Geplaatst:

Verwijder en installeer de stuurprogramma's opnieuw

Verwijder het stuurprogramma: In Apparaatbeheer, klik met de rechtermuisknop op de netwerkadapter en kies Apparaat verwijderen. Zorg ervoor dat je ook de optie "Stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen" aanvinkt.

Herstart de computer: Start je computer opnieuw op, zodat Windows automatisch een standaard stuurprogramma installeert voor de netwerkadapter.

Als de standaard stuurprogramma's niet werken, kun je de nieuwste stuurprogramma's handmatig downloaden van de Intel-website en deze installeren.

Geplaatst:
1 uur terug, Passer zei:

Verwijder en installeer de stuurprogramma's opnieuw

Verwijder het stuurprogramma: In Apparaatbeheer, klik met de rechtermuisknop op de netwerkadapter en kies Apparaat verwijderen. Zorg ervoor dat je ook de optie "Stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen" aanvinkt.

Herstart de computer: Start je computer opnieuw op, zodat Windows automatisch een standaard stuurprogramma installeert voor de netwerkadapter.

Als de standaard stuurprogramma's niet werken, kun je de nieuwste stuurprogramma's handmatig downloaden van de Intel-website en deze installeren.

Als ik met de rechtermuisknop op Netwerkadapters klik, heb ik keuze tussen twee zaken nl. Zoeken naar gewijzigde apparaten en Eigenschappen. Er zijn 14 Netwerkadapters, die kan ik wel 1 voor 1 verwjderen. Op die manier dan?

Geplaatst:
42 minuten geleden, Passer zei:

zit er daar geen bij met verwijzing naar Intel?

Blijkbaar niet.

Korte opsomming van de Netwerkadapters : Bluetooth, Killer E2600, NordLynx,OpenVPN,Qualcomm,TAP NordVPN, 8 Wan Miniport (IKEv2,IP,IPv6,L2TP,Network Monitor,PPPOE,PPTP,SSTP).

Ik herinner me dat ik Intel Management heb verwijderd, waarschijnlijk in Configuratiescherm – Programma’s en Onderdelen, maar na heropstart kwam het er niet vanzelf terug op. Heb het handmatig moeten herinstalleren.

Bij CCleaner bij Driver Updater staat er wel een update voor Intel Management Engine Interface nl. 2441.7.0.0 maar ik vind die download niet op de site van Intel. Mijn versie is 2507.7.10.0 .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.