Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

je moet niet rechtsklikken op netwerkadapters, maar met links op het plusje ervóór, zodat je de aanwezige netwerkadapters ziet. dan pas via rechtsklik verwijderen zoals passer instrueerde.

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
1 uur geleden, Passer zei:

je hebt blijkbaar de windows 11 pro - het is toch een legale versie?

Ik had me laten leiden door je tekst van Bitdefender - en verwarde het met bitlocker (wat alleen op de Pro voorkomt) - dus deze vraag mag je vergeten.

Toch wel een kleine tussenvraag: je hebt Bitdefender naast Malwarebites. a. controleerde je al of Windows Defender UIT staat  en b. het is niet verstandig

van twee virusscanners naast mekaar te draaien en dus zou ik in jouw geval gewoon die Bitdefender verwijderen (of betaalde je er voor?) en Windows Defender

gewoon terug aanzetten.

Windows Defender is goed genoeg als virusscanner - zelf heb gebruik ik die ook - èn in tegenstelling tot mijn "het is niet verstandig
van twee virusscanners naast mekaar te draaien"  - kan Defender en Malwarebites wèl naast mekaar draaien (ik heb Malwarebites trouwens ook)

Maar uiteindelijk beslis je zelf hé!

Geplaatst:
2 uren geleden, Passer zei:

Probeer dit dan even:

Ga naar geïnstalleerde programma's en apps
daar Intel  driver and support assistent
ga daar naar wijzigen kies dan voor repair.

herstart je systeem (dus volledig stroom er af, géén slaapstand!, en dan herstarten)

"INTEL driver and support assistent" heb ik pas deze voormiddag gedownload en alles lijkt up to date.

Heb de "repair" uitgevoerd, helaas zonder resulaat...

Geplaatst:
45 minuten geleden, falstring zei:

je moet niet rechtsklikken op netwerkadapters, maar met links op het plusje ervóór, zodat je de aanwezige netwerkadapters ziet. dan pas via rechtsklik verwijderen zoals passer instrueerde.

Er staan 14 netwerkadapters maar geen enkele van Intel.

Moet ik die 14 netwerkadapters dan één voor één verwijderen en heropstarten?

Geplaatst:
44 minuten geleden, Passer zei:

Toch wel een kleine tussenvraag: je hebt Bitdefender naast Malwarebites. a. controleerde je al of Windows Defender UIT staat  en b. het is niet verstandig

van twee virusscanners naast mekaar te draaien en dus zou ik in jouw geval gewoon die Bitdefender verwijderen (of betaalde je er voor?) en Windows Defender

gewoon terug aanzetten.

Windows Defender is goed genoeg als virusscanner - zelf heb gebruik ik die ook - èn in tegenstelling tot mijn "het is niet verstandig
van twee virusscanners naast mekaar te draaien"  - kan Defender en Malwarebites wèl naast mekaar draaien (ik heb Malwarebites trouwens ook)

Van Bitdefender heb ik de betaalversie, verder heb ik Malwarebytes (gratis versie) en blijkbaar heb ik ook Windows Defender, iedere  dag verschijnen er updates van. Maar ik kan Windows Defender niet openen, dat is al lange tijd zo.

Geplaatst:
6 minuten geleden, johan_v zei:

Van Bitdefender heb ik de betaalversie, verder heb ik Malwarebytes (gratis versie) en blijkbaar heb ik ook Windows Defender, iedere  dag verschijnen er updates van. Maar ik kan Windows Defender niet openen, dat is al lange tijd zo.

Heb ook nog ESET ONLINE SCANNER, die ik al geruime tijd regelmatig gebruik, tot nu toe zonder problemen.

Geplaatst:

‘ k heb je beginpost nog eens opnieuw doorgenomen en ik kom tot enkele dingen die ik je voorleg (en die je kan bevestigen of tegenspreken)

1. Eerst dit: je hebt het sinds een drietal weken.
Wat heb je rond die periode (vlak ervoor) met je systeem gedaan, herinner jij je dat nog? (updates binnengehaald, nieuwe programma’s geïnstalleerd, dingen verwijderd, ... ??)

2. “Vanwege een beveiligingsinstelling wordt dit stuurprogramma gedetecteerd als kwetsbaar en kan het niet worden geladen.Als u dit stuurprogramma wilt laden,moet u uw instellingen aanpassen”
Het stuurprogramma wordt gedetecteerd als kwetsbaar - dus je/een antivirus vertrouwt het niet.
Zo kom ik terecht bij wat ik je vertelde over twee antivirussen die ‘wel eens met mekaar gaan vechten’
Hoe controleer je dat?
Door die uit te schakelen en dan te zien of je de foutmelding nog krijgt.

3. En dan merk ik dat je gaat werken met je "Geheugenintegriteit in Kernisolatie"
Kijk, ik kom al 25 jaar op enkele fora en ben al een 15 jaar moderator (op dit en op een vroeger forum) en nog nooit heb ik iemand horen aanraden van te gaan werken met die Geheugenintegriteit in Kernisolatie. Bewijst dat iets? Neen, maar het wijst wel ergens op.
Waarom toch ben je daarmee bezig geweest?
Ik krijg daardoor het stille idee dat je wat gaan rondsnuffelen bent op het net en hier en daar dingen uitgeprobeerd hebt - die dan in het honderd gelopen zijn...
(en dat brengt me terug bij punt 1: wat heb je drie weken geleden gedaan/geprobeerd/geëxperimenteerd?)

4. En daarna krijg je een aantal fouten die ogenschijnlijk niet met mekaar te maken hebben: je moest van je mailprovider je ww tweemaal wijzigen - je externe schijven openen niet meer - en ga zo maar door (zie je beginpost)
Dit wijst me weer in de richting van: wat dééd je toch allemaal, wat probeerde je (lukraak?)...
Je systeem lijkt me dus volledig ‘vernaggeld’ te zijn...

5. “Heb twee keer Windows 11 geherinstalleerd (1x en 1x zonder behoud documenten)” - je bedoelt hier wellicht “met en zonder behoud van eigen instellingen” ?
Indien het klopt wat je hier zegt - dat je windows 11 op de goede manier echt terug clean hebt geïnstalleerd: kreeg je dan alle fouten terug die jij in je beginpost vermeldde ( iqvw64e.sys - en die ‘meerdere problemen’ zijn ook teruggekomen ? ?

Het is me zo’n zootje van fouten en foutmeldingen dat ik er gewoon geen zicht op krijg....

Geplaatst:
26 minuten geleden, Passer zei:

‘ k heb je beginpost nog eens opnieuw doorgenomen en ik kom tot enkele dingen die ik je voorleg (en die je kan bevestigen of tegenspreken)

1. Eerst dit: je hebt het sinds een drietal weken.
Wat heb je rond die periode (vlak ervoor) met je systeem gedaan, herinner jij je dat nog? (updates binnengehaald, nieuwe programma’s geïnstalleerd, dingen verwijderd, ... ??)

Zover ik me herinner, niks bijzonders.

Geplaatst:
26 minuten geleden, Passer zei:

2. “Vanwege een beveiligingsinstelling wordt dit stuurprogramma gedetecteerd als kwetsbaar en kan het niet worden geladen.Als u dit stuurprogramma wilt laden,moet u uw instellingen aanpassen”
Het stuurprogramma wordt gedetecteerd als kwetsbaar - dus je/een antivirus vertrouwt het niet.
Zo kom ik terecht bij wat ik je vertelde over twee antivirussen die ‘wel eens met mekaar gaan vechten’
Hoe controleer je dat?
Door die uit te schakelen en dan te zien of je de foutmelding nog krijgt.

Ik zal Eset Online Scanner en Malwarebytes verwijderen, weet niet hoe ik Windows Dfender moet uitschakelen (of verwijderen).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.