Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Zojuist, johan_v zei:

Ik zal Eset Online Scanner en Malwarebytes verwijderen, weet niet hoe ik Windows Dfender moet uitschakelen (of verwijderen).

Hola!

ik sprak van 'uitschakelen' en nièt van verwijderen!

Ik zei ook niet: schakel ze uit - maar: 'door ze uit te schakelen kan je zien of je de foutmelding nog krijgt - ik zei dus nog niet: "begin er aan" !

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
28 minuten geleden, Passer zei:

3. En dan merk ik dat je gaat werken met je "Geheugenintegriteit in Kernisolatie"
Kijk, ik kom al 25 jaar op enkele fora en ben al een 15 jaar moderator (op dit en op een vroeger forum) en nog nooit heb ik iemand horen aanraden van te gaan werken met die Geheugenintegriteit in Kernisolatie. Bewijst dat iets? Neen, maar het wijst wel ergens op.
Waarom toch ben je daarmee bezig geweest?
Ik krijg daardoor het stille idee dat je wat gaan rondsnuffelen bent op het net en hier en daar dingen uitgeprobeerd hebt - die dan in het honderd gelopen zijn...
(en dat brengt me terug bij punt 1: wat heb je drie weken geleden gedaan/geprobeerd/geëxperimenteerd?)

Ik heb helemaal niets uitgeprobeerd of wat dan ook.

Ik heb enkel geklikt op "meer informatie" van die pop-up en dan kwam ik terecht bij twee oplossingen : intel updaten en/of de Geheugenintegriteit uitschakelen en dan heropstarten.

Intel was up to date en heb dan de tweede oplossing gekozen.

Geplaatst:

In bijlage de informatie die wordt weergegeven als je klikt op "meer informatie" bij "een stuurprogramma kan niet worden geladen op dit apparaat - stuurprogramma iqvw64e.sys".

Screenshot 2025-04-07 at 10-09-14 Kan stuurprogramma niet laden op dit apparaat - Microsoft Ondersteuning.png

iqvw64e.sys_meer informatie 1.png

Geplaatst:
57 minuten geleden, johan_v zei:

Ik heb helemaal niets uitgeprobeerd of wat dan ook.

Ik heb enkel geklikt op "meer informatie" van die pop-up

ok, 'k ben een beetje méér mee - 'k dacht dus al dat je iemand was die graag 'experimenteert', maar het werd je aangeraden door een popup.

In dat verband: met popups moet je altijd voorzichtig zijn: ze worden goed en nuttig voorgesteld, maar zijn het niet altijd. (dit in het algemeen - klik dus niet altijd zo

maar ergens op)

Ik vermoed dat die popup van je Bitdefender kwam - dan is het al iets minder gevaarlijk  - alleen: ik ken het programma eigenlijk niet en ik vind

het dus voorlopig raar dat het zo iets aanraadde (maar er zijn nog dingen die ik raar vond en die toch goed bleken)

Ik las er eens wat op na en het wordt als degelijk bestempeld.

Je kocht het, vertelde je, dan is het eigenlijk aangewezen om met hen contact op te nemen om je problemen ermee te vertellen

en te kijken wat zij je aanraden (maar blijkbaar kan het alleen via blof of via mail)

Maar 'k weet niet of je dit ziet zitten...

(dit alles in de veronderstelling dat het van Bitdefender kwam)

Geplaatst: (aangepast)

Die popup verschijnt telkens als ik m'n PC opstart, en het is de eerste afbeelding in mijn eerste post.

Van wie ze komt, weet ik ook niet.

Mijn vorige post begon met  volgende zin :

"In bijlage de informatie die wordt weergegeven als je klikt op "meer informatie" bij "een stuurprogramma kan niet worden geladen op dit apparaat - stuurprogramma iqvw64e.sys".

Hierbij nog eens die popup :

iqvw64e.sys20250401.png.cbf0216ae933eb2f0b6d319d6084290c.png

En dan heb ik op "meer informatie" geklikt.

aangepast door johan_v
Geplaatst:

Probeer eerst dit even:  Bitdefender uitschakelen en dan kunnen we zien of Bitdefender de oorzaak is.

(bemerk dat je dus alleen Bitdefender uitschakelt en dat op dat ogenblik - tot je hem weer inschakelt - je Malwarebites nog wèl blijft werken zodat je dus nog wel bescherming behoudt.

Hoe doe je het?  zie naar https://www.bitdefender.nl/consumer/support/answer/28582/

MAAR met deze bemerking: dat je hier

2025-04-08_09-02.jpg.2282d4ee0c2ba0311af61c67fb94e41b.jpg

kiest voor Permanent  (want als je kiest 'tot systeemherstart', gaat hij bij het opstarten terug actief gezet worden en weer dat bestand gaan blokkeren.

Voer de andere dingen uit en herstart.

Je herstart nu zonder Bitdefender en ik ben benieuwd of je die popup nog krijgt

Indien ja, dan ligt het niet aan Bitdefender, krijg je hem niet meer, dan zijn we al een eindje verder..

Nadat je vastgesteld hebt of je hem nog krijgt of niet: kan je Bitdefender terug inschakelen.

Succes !

Geplaatst:

Hallo,

Dit is een veel voorkomend probleem met verouderde stuurprogramma's: https://www.pcwebplus.nl/geheugenintegriteit-is-uitgeschakeld-zo-lost-u-dit-op/

• Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel in de opdrachtprompt en druk vervolgens op enter.
pnputil /enum-drivers  > "%userprofile%\Desktop\pnputil.txt"
  • Wanneer de melding verschijnt dat de driver niet geverifieerd kan worden, kan je dit negeren en doorgaan door op toch installeren te klikken.
  • Op het bureaublad staat nu het bestand pnputil.txt, voeg dit bestand als bijlage toe.
Geplaatst:
9 uren geleden, Passer zei:

Je herstart nu zonder Bitdefender en ik ben benieuwd of je die popup nog krijgt

Indien ja, dan ligt het niet aan Bitdefender, krijg je hem niet meer, dan zijn we al een eindje verder..

De vervelende popup   iqvw64e.sys verschijnt nog steeds...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.