Ga naar inhoud

Kan map niet verwijderen

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik werk in Outlook 2021, mijn account is IMAP/SMTP.

Om een of andere reden is er een map bijgekomen met de naam "Inmandjie" en ik wil die verwijderen.  Als ik rechts klik op deze map komt er een pop-up maar de item verwijderen is niet aan te klikken.

plaatje: zie volgende post

aangepast door Passer
pdf met mailadres verwijderd
Geplaatst: (aangepast)

Jij hebt in jouw knipsel je e-mailadres zichtbaar laten staan. Dat kun je beter niet doen, want er zijn bots die het internet afstruinen naar e-mailadressen, waarna je veel spam kunt ontvangen.

Daarom zet ik hieronder jouw knipsel nog eens neer, maar dan met het e-mailadres onleesbaar gemaakt:

67f672a654a37-Outlook_2021_scherm.png

"Inmandjie" is Afrikaans voor Postvak IN. Maar de map Postvak IN heb je (bovenaan) ook al in het Nederlands.

Er mankeert wel meer aan de benamingen van de mappen in jouw Outlook: het is een mengelmoes geworden van 3 talen: Nederlands, Afrikaans en Engels. Drafts, Sent, Trash en Junk zijn Engels.

Sommige mappen staan er nu twee keer in (in twee verschillende talen):

• Postvak IN en Inmandjie
  • Drafts en Concepten

In het volgende artikel biedt Microsoft verschillende methoden om het probleem met verkeerde mapnamen aan te pakken: https://learn.microsoft.com/nl-nl/outlook/troubleshoot/user-interface/incorrect-folder-names

Ik zou beginnen met Methode 1.

aangepast door porrelaar
typo
Geplaatst:

Ik heb methode 1 en 2 toegepast zonder resultaat.
Zou volgend scenario werken.

Outlook info.

Microsoft Office Professioneel Plus 2021
MS Outlook 2021 MSO (Versie 2503 Build 16.0.18623.20116) 64 bits

Account gegevens
voornaam.naam@telenet.be
IMAP/SMTP

Zou het niet gemakkelijker zijn om situatie terug in orde te krijgen door volgende stappen uit te voeren.

1. Importeren/exporteren van bestanden en instellingen
    Actie : naar een bestand exporteren
    Bestand maken van type  Outlook-gegevensbestand (.pst)
    Het geëxporteerde bestand opslaan (Dubbele items vervangen door geëxporteerde items)
    Enter Voltooien
    Geen wachtwoord toevoegen.
    Het geëxporteerde bestand bevat nu hopelijk mijn agenda en de contacten

2. Selecteer nu in outlook >Bestand\Regels en waarschuwingen beheren
    Selecteer de tab Opties>Regels exporteren

3. Selecteer nu in outlook >Bestand>Accountinstellingen
    Naam : voornaam.naam@telenet.be  Type : IMAP/SMTP (standaard vanaf dit account verzenden)
    Selecteer tab Verwijderen

4. Nieuwe account aanmaken en daarna agenda en contacten importeren uit het vroegere gemaakte geëxporteerde bestand

5. Doordat ik met IMAP werk zullen hopelijk de mappen en e-mail van de Telenet server gedownload worden.

6. Nu nog de regels importeren  en hopelijk staat alles terug correct.

Is dit een actieplan die kan werken?

Geplaatst:

Dat zou best kunnen werken, maar ga eerst met je browser naar webmail van Telenet en controleer of daar de mapnamen wel juist zijn. 

2 uren geleden, ada9836 zei:

5. Doordat ik met IMAP werk zullen hopelijk de mappen en e-mail van de Telenet server gedownload worden.

Dat zal zeker het geval zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.