Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
2 uren geleden, Leono zei:

Maar als men het probleem niet erkent, wat moet ik dan? Excuses aanbieden dat ik het wel een probleem vond of vind?

Sorry hoor, ik wou gewoon zeggen, dat die 852MB voor mij echt niet uitmaakt.

Zoveel ruimte neemt dat niet in beslag.

Geplaatst:

Lees eens de uitleg van Windows zelf in je screenshot:

:comprimeren.png.9eb8cc15f268e44db11b0c40c7055cf1.png  

Opschonen verwijderd dus niet alle bestanden, sommige (die Windows nog denkt nodig te hebben ?) worden gecomprimeerd om ruimte te besparen,.

Geplaatst:
15 uren geleden, Leono zei:

Windows heeft een schijfopruimer en die werkt niet. Nou ja, er zijn inderdaad ergere problemen. Maar dat geldt wel voor meer dingen

Ik ben eens verder gaan zoeken en vind vele reacties dat de Cleanup niet alles verwijderd, dit komt mede doordat je bepaalde rechten (admin noemen ze dat).

Ik heb het volgende gevonden wat je ens door moet lezen en dan eens moet proberen, Cleanup via admin rechten in het CMDscherm.

Link: https://www.bleepingcomputer.com/forums/t/805163/regarding-disc-cleanup/

Ps: zorg altijd voor een back-up.

Geplaatst:
20 uren geleden, Eddy X zei:

Sorry hoor, ik wou gewoon zeggen, dat die 852MB voor mij echt niet uitmaakt.

Zoveel ruimte neemt dat niet in beslag.

Dat het voor u geen probleem hoeft te zijn was meer dan duidelijk.

Mij gaat het niet om de ingenomen ruimte, maar om de werking van de veelgeprezen schijfopruimer.

Geplaatst:
16 uren geleden, nokiaprox zei:

Lees eens de uitleg van Windows zelf in je screenshot:

Die had ik al gelezen en ik had ook al opnieuw opstarten geprobeerd.

Maar de veelgeprezen schijfopruimer schoont gewoon niets op en ik zal de snelkoppeling dan ook verwijderen uit mijn startmenu. In oktober zal ik sowieso naar Windows 11 moeten.

Geplaatst: (aangepast)
3 uren geleden, Leono zei:

Maar de veelgeprezen schijfopruimer schoont gewoon niets

Het is een misverstand om te denken dat schijfopruiming de volledige map Windows Update gaat leegmaken. Microsoft zegt dat nergens. Schijfopruiming gaat enkel zo veel mogelijk ruimte vrijmaken, dat kan door bestanden te verwijderen of te comprimeren, waardoor ze minder ruimte innemen (als ze niet verwijderd mogen worden).

Je kan sommige mappen manueel leegmaken, zie https://www.schoonepc.nl/optim/delete.html, naar beneden scrollen tot C:\Windows\SoftwareDistribution\

Trouwens, met Windows 11 zal je hetzelfde 'probleem' tegenkomen.

aangepast door nokiaprox

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.