Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb externe opslaag schijf per ongeluk geformateerd.Is het mogelijk deze uitgevoerde actie terug  te draaien?

aangepast door Passer
Verplaatst naar Andere Software waar het beter thuishoort
Geplaatst:

Let op al je gaat recupereren:

a. doe voorlopig NIETS met die externe of je kan oude bestanden gaan overschrijven!

Dus: er niets op opslaan, geen mappen in aanmaken,...  gewoon niets.  :)

b. Als Recuva of welk prog dan ook iets terug vindt: sla het dus NIET op die externe op, maar gelijk waar anders (op je harde schijf, op een stick, op

een andere externe,...)

c. Er is vandaag een freeware-dagaanbieding van een recoverprog van EaseUS (je moet het wel vandaag dan binnenhalen, morgen geldt de key mogelijk niet meer)

https://www.techno360.in/easeus-data-recovery-wizard-pro-free-license/

Geplaatst:

De aanbieding van techno360 voor 1 jaar gratis gebruik van EaseUS Data Recovery Pro is helaas al afgelopen:  "Dieses Angebot ist abgelaufen. Klicken Sie hier, um EaseUS Data Recovery Wizard kriegen."

Het woordje 'hier' in die zin is een link naar deze website: https://www.easeus.de/datenrettung-software/data-recovery-wizard-free.html

Met de gratis versie kun je echter niet meer dan 2 GB aan data herstellen.

Geplaatst: (aangepast)

@porrelaar,

Via de link gegeven door "Passer" heb ik het .exe bestandje gedownload (tweede rode link) - is dan wel na de installatie duidelijk de "gratis-versie" maar ... na registratie met de licentiecode die op de site van Techno360 te zien is krijg ik vandaag toch nog netjes de "Professional-versie" aangeboden.

Schermafbeelding2025-04-21175446.jpg.699b6f9563d620cd99d4337339b188d6.jpg

aangepast door Calvus
Geplaatst:
4 uren geleden, Passer zei:

Let op al je gaat recupereren:

a. doe voorlopig NIETS met die externe of je kan oude bestanden gaan overschrijven!

Dus: er niets op opslaan, geen mappen in aanmaken,...  gewoon niets.  :)

b. Als Recuva of welk prog dan ook iets terug vindt: sla het dus NIET op die externe op, maar gelijk waar anders (op je harde schijf, op een stick, op

een andere externe,...)

c. Er is vandaag een freeware-dagaanbieding van een recoverprog van EaseUS (je moet het wel vandaag dan binnenhalen, morgen geldt de key mogelijk niet meer)

https://www.techno360.in/easeus-data-recovery-wizard-pro-free-license/

Beste Moderator, bedankt voor snelle antwoord, maar kunt u mijn iets meer uitleggen ik ben niet zo handig.

Geplaatst:

Ruskic,

sorry, maar 'k was je vraag even uit het oog verloren.

(en 'k ben dadelijk ook weer niet vrij tot vanavond 😞 )

maar graag dit even verteld: heb je nu dat programma van EaseUS binnengehaald (zo niet, zal het te laat zijn vrees ik)

en ook: 'kan je mij iets meer uitleggen': verduidelijk even wat je wil verduidelijkt zien?

(en nog: 'ik ben niet zo handig': zo ben ik ook ooit begonnen, 'k ken dat nog)

Geplaatst:
11 uren geleden, Passer zei:

Ruskic,

sorry, maar 'k was je vraag even uit het oog verloren.

(en 'k ben dadelijk ook weer niet vrij tot vanavond 😞 )

maar graag dit even verteld: heb je nu dat programma van EaseUS binnengehaald (zo niet, zal het te laat zijn vrees ik)

en ook: 'kan je mij iets meer uitleggen': verduidelijk even wat je wil verduidelijkt zien?

(en nog: 'ik ben niet zo handig': zo ben ik ook ooit begonnen, 'k ken dat nog)

Hoi Passer

Green problem voor late reactie. Ben dankbaar voor hulp. Ik heb programs gedownload en denk ik goed geinstaleerd. Scan gedaan en verloren fotos gevonden. Nu is bezig met herstelen er van. Als het is klaar dan meldig hier. 

Geplaatst:

ok, succes ermee - Je bent op goeie weg!

Soms kan je best enkele methodes gebruiken om dat de ene dingen over het hoofd ziet, die een andere toch weer vindt.

Lees ook eens deze pagina na: https://www.ubackup.com/nl/data-recovery-disk/unformat-hard-drive.html

Misschien levert die je ook nog wat op?

> (moest je de eerste methode willen proberen, zou ik je wel aanraden van het programma via deze link binnen te halen:   image.png.1c6b4280fe5585e61a32493218b3ef95.png

> Methode 2 zou je voorlopig beter (nog) niet gebruiken vermits die dingen aan je schijf gaat wijzigen.

Geplaatst:
Op 24/4/2025 om 09:25, Passer zei:

ok, succes ermee - Je bent op goeie weg!

Soms kan je best enkele methodes gebruiken om dat de ene dingen over het hoofd ziet, die een andere toch weer vindt.

Lees ook eens deze pagina na: https://www.ubackup.com/nl/data-recovery-disk/unformat-hard-drive.html

Misschien levert die je ook nog wat op?

> (moest je de eerste methode willen proberen, zou ik je wel aanraden van het programma via deze link binnen te halen:   image.png.1c6b4280fe5585e61a32493218b3ef95.png

> Methode 2 zou je voorlopig beter (nog) niet gebruiken vermits die dingen aan je schijf gaat wijzigen.

Hoi Passer, recovery is klaar. Bestanden terug gedownload naar schijf, maar krijg wel melding dat 1,8 GB zijn niet hersteld. Dat is jammer, want alle bestanden warren fotos van kinderen. Is er nog een oplossing voor? 

Gr Ruskic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.