Ga naar inhoud

Driver voor geluidskaart wil niet installeren?

Clau

Aanbevolen berichten

OK... dank je wel!

Ik heb echt totaal geen verstand van pc's :D Zolang ze werken, is het allemaal prima... maar dit ding is niets dan problemen geweest.

Die geluidskaart is niet het enige probleem... maar dat zal ik later wel in een ander forum vragen.

Hopelijk lukt het met de nieuwe driver straks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw geluidkaart is inderdaad een realtek AC97 maar hoort ook SiS 7012 Audio Device

bij. Mijn verontschuldiging hier voor.

Ga naar deze site van uw moederbord:

GIGABYTE - Support&Download - Motherboard - Driver - GA-8SIML (Rev 1.x)

U ziet bij audio dit:

Realtek AC97 Driver

SiS 7012

Blijkbaar moet je beiden gebruiken.

2 drivers is zeer ongebruikelijk vandaar die verwarring.

Ik zou eerst voor sis 7012 kiezen en bekijkt dan.

Daarna kan je nog altijd Realtek AC97 Driver bijvoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zou misschien best zijn, maar ik kan de pc voor het moment echt even niet missen. Hopen dat hij het lang genoeg volhoud dan kan ik hem later naar de pczaak doen.

Ik heb deze drivers proberen te installeren: bij beiden geeft hij de zelfde foutmelding als eerder.

Nog ideeen? Ik ben het hier ver aan het opgeven... Normaal als ik windows herinstalleer doet alles het gewoon en nu doet bijna niets het. Misschien is er intern iets meer kapot dan alleen mn tweede HD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na vele opzoeking moet ik vaststellen dat uw eerste harde schijf een schijf is die veel problemen met zicht mee brengt. Dus niet alleen bij u.

Anderzijds heb ik niet kunnen vinden van welke ATA type het is.

Het kan zijn dat uw eerst schijf ATA 66 en uw tweede schijf is ATA 100

Uw moederbord ondersteund UDMA ATA 66/100

Als uw eerste schijf ATA 66 is dan zal de tweede ook langzamer zijn.

Schijf met ATA 100 zijn zeer moeilijk te verkrijgen.

Indien je ATA 133 zou nemen dan hebt je een probleem. Dit kan door uw computerzaak softwarematig opgelost worden.

De vraag is hoe dit oplossen.

U zei dat als je XP opnieuw installeert dan heb je geen probleem daarna wel.

Het zit er dik in dat uw eerste schijf een probleemschijf is.

Maar waarom gaat het in begin goed.

Als je XP installeert dan zal XP uw schijf controleren en zonodig herstellen.

Na een tijd komen er meer problemen met uw schijf maar niemand die de fouten herstelt. Als er fouten zijn dan zal vroeg of laat programma of drivers beschadigen.

Dat is wat ik denk bij u gebeurd.

Welke oplossing is voor u het beste:

De vraag is eigenlijk dit:

Zijn die kosten wel waard?

Een nieuwe hardschijf is geen garantie.

Ik zou een nieuwe moederbord voorstellen maar dan voor 478 proccessor die je hebt. Je hebt wel niet veel keuze meer maar die zijn er wel nog te verkrijgen.

De prijs zou rond de 50 tot 75 euro kosten.

Een nieuwe harde schijf kost 50 euro.

Meer dan waarschijnlijk moet je ook een voeding hebben en dat kost 35 euro.

Dus praten we hier over minimaal 135 euro exclusief plaatsing.

Persoonlijk zou ik dat niet doen want de huidige computer prijzen zijn vrij laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp, zou het misschien kunnen dat de problemen opgelost zijn als ik de oude hardeschijf eruit haal en eventueel de nieuwe herinstalleren?

Dat kan ik nog wel eens proberen. Veel geld wil ik aan deze pc niet meer uitgeven, aangezien hij het sinds dat ik hem gekocht heb nooit echt super heeft gedaan. Die nieuwe hardeschijf was echt de laatste poging, volgende keer een nieuwe pc.

Ontzettend bedankt voor alle moeite in elk geval! Jammer dat het niet makkelijk op te lossen is :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bekijk het zo:

Het geld dat je aan de harde schijf uitgeeft kan je beter besteden aan een nieuwe computer want die harde schijf is minder geschikt voor moderne moederborden die sata2 harde schijven hebben. Voor een paar centjes een spaarvarken kopen en steek daar alvast 50 euro in. Drink elke week 2 pintjes minder en hier en daar wat bezuinigen en je hebt snel een nieuwe computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.