Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

mijn huidige pc is kapot en ter vervanging gebruik ik mijn broer zijn vista laptop. Tijdens het installeren van mij modem, zie in titel model, blijkt nu dat hij de hardware niet herkent. Er bestaan eveneens geen vista drivers voor deze modem. Software is wel geinstalleerd.

Hoe kan ik dit probleem oplossen. Nieuwe modem aanschaffen? Is dat dan al gelijk welk? Mijn internetprovider is Scarlet.

Hopelijk weten jullie meer, ik kom er horendol van!!

Geplaatst:

Die webracers zijn inderdaad al zo oud (8 jaar) dat ze bijna nergens meer in gebruik zijn.

Zelf heb ik nog een 851 staan (die ik niet meer gebruik) maar daar zijn ook geen vista drivers van.

Je zal dus een nieuwe modem moeten aanschaffen (of lenen tot je eigen pc hersteld is).

In pricipe is elke modem goed zolang hij de snelheid van je adsl profiel aankan en er drivers voor vista van zijn.

Geplaatst:

Ok, en hoe kan ik die snelheid van mijn profiel controleren?

Pc wordt niet meer hersteld, een nieuwe wordt aangekocht, ook met vista. Dus een nieuwe modem zal vereist zijn.

Enige tips in verband met modems? Merk, type, noem maar op. Alle hulp is welkom. Ik ken er te weinig van om er te kunnen over oordelen.

Geplaatst:

Als het toch een nieuwe modem word, neem je best eentje die adsl2+ aankan. Dan gaat die je huidige snelheid zeker aankunnen.

Voor de rest hangt het van jouw eisen (wensen) af.

Hoe wil je de modem aan de pc verbinden? USB, met draad of draadloos?

Moet het enkel modem zijn of mag het een combinatie met router zijn? Voor als er meerdere pc's komen.

In functie van die antwoorden kunnen we dan op zoek gaan naar het meest geschikte toestel.

Geplaatst:

Wel, draadloos hoeft niet aangezien mijn nieuw te kopen pc een desktop is zonder draadloos netwerktoestanden. De topcom webracer werd verbonden aan de hand van een USB-poort, nu heb ik gelezen dat men dat precies niet zo goed vindt.

Mij maakt dat niet veel uit, zolang ik maar zorgeloos kan surfen.

En een router hoeft niet, het zal slechts 1 pc zijn die verbonden wordt.

Geplaatst:

Als je in de buurt van de telefoonaansluiting plaats hebt op de modem te plaatsen zou ik hiervoor kiezen. Er is minder kwaliteitsverlies op een netwerkkabel dan op een telefoonkabel.

Als je pc niet verder dan 5 meter van de telefoonaansluiting staat, kan je weer een usb toestel nemen.

Aan jou de keuze.

Er is een grote keuze in beide systemen maar niet elke winkel heeft alle merken of modellen. Vraag maar een gepast toestel in de winkel waar je de pc koopt, ze zullen je graag helpen.

Geplaatst:

Ok nogmaals bedankt!

PC staat dus naast de telefoonaansluiting, afstand bedraagt nog geen meter! Dus kijk ik voor een usb modem die adsl2+ aankan. En geen router. Na eerste contact met winkel smeerden ze mij reeds een toestel aan met router van 109€. Ik zal eens zoeken.

Geplaatst:

Hier is een lijst met computerwinkels, gegroepeerd per provincie (enkel Belgie)

Een goed toestel is de AM300 van Linksys. Dit kan zowel met usb als met ethernetkabel aan je pc verbonden worden. Maar die is in Belgie blijkbaar niet te koop, ttz ik vind geen winkel waar ze hem hebben.

Een alternatief is de AM200 van Linksys. Kan wel enkel met ethernetkabel naar je pc maar die is wel in Belgie te koop.

Nog een mogelijkheid is de Webr@cer856 van Topcom maar ik weet niet waar die te koop zijn.

Geplaatst:

Zo'n ethernet aansluiting zit tegenwoordig standaard ingebouwd in pc's? Ik ga wellicht een dell kopen of een custom made. Bij dell vind ik info hieromtrent niet terug. Ik heb trouwens een Linksys systeem voor ADSL2+ zien staan in de fnac, ik denk dat het die was die jij hier geplaatst hebt. Ben het niet zeker. Zag er alvast het zelfde uit.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.