Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Acer laptop Aspire 7520 die plotseling niet meer opstart.

Ik wil mijn laptop dus herstellen naar de originele instellingen zonder herstel-cd`s. Via <Alt> + <F10> kan ik een herstel uitvoeren maar er wordt mij om een wacht woord gevraagd, helaas zegt het mij niets, maar ik zal in het verleden toch iets opgegeven hebben, want de 6 x 0 accepteerd hij ook niet. Dus zit er niets anders op dan een format uit te voeren met een windows XP CD!

Maar nu komt het .... :s

Ik start mij laptop op met de cd-rom en hij vraagt of ik de pc op wil starten met een cd-rom en dat wil ik natuurlijk en vervolgens blijft hij hangen in een grijs beeld en doet helemaal niets meer.

Ik heb in de BIOS gekeken of de cd-rom als eerste herkend wordt (staat bovenaan) en dat stond goed, dus ik weet het nu niet meer wat ik kan doen om verder te kunnen.

Dus mijn vraag is wie o wie kan mij verder helpen.

Jullie begrijpen dat ik MET belangstelling naar jullie reactie`s uitkijk ;-)

Groetjes, Roos :ciao:

Geplaatst:

De vraag die ik eerder stelde staat hieronder, genoeg lezers lijkt mij, maar geen reacties, is de oplossing toch moeilijker dan ik dacht, of is er nog hoop voor mij? :s

Ik heb een Acer laptop Aspire 7520 die plotseling niet meer opstart.

Ik wil mijn laptop dus herstellen naar de originele instellingen zonder herstel-cd`s. Via <Alt> + <F10> kan ik een herstel uitvoeren maar er wordt mij om een wacht woord gevraagd, helaas zegt het mij niets, maar ik zal in het verleden toch iets opgegeven hebben, want de 6 x 0 accepteerd hij ook niet. Dus zit er niets anders op dan een format uit te voeren met een windows XP CD!

Maar nu komt het .... :s

Ik start mij laptop op met de cd-rom en hij vraagt of ik de pc op wil starten met een cd-rom en dat wil ik natuurlijk en vervolgens blijft hij hangen in een grijs beeld en doet helemaal niets meer.

Ik heb in de BIOS gekeken of de cd-rom als eerste herkend wordt (staat bovenaan) en dat stond goed, dus ik weet het nu niet meer wat ik kan doen om verder te kunnen.

Dus mijn vraag is wie o wie kan mij verder helpen.

Jullie begrijpen dat ik MET belangstelling naar jullie reactie`s uitkijk ;-)

Groetjes, Roos :ciao:

Geplaatst:

Waarschijnlijk doch ik ben niet zeker kijk uw laptop bij opstarten naar de MBR

Mbr is een klein verborgen gedeelte van uw harde schijf waar o.a. vermeldt staat welke besturingsyteem gestart moet worden.

Kan je naar DOS?

Zo ja doe dan zo:

Typ in dos dit:

fdisk /mbr

Herstart uw laptop.

Doe dan verder wat je mee bezig was.

Hopelijk is het opgelost.

Geplaatst:

Ik denk dat de cd van XP corrupt is.

Misschien is er gewoon iets mis met de cd.

Heb je misschien een andere?

Of een kennis die er nog eentje heeft?

Maakt niet uit van wie, zolang je je eigen licensie gebruikt(onderaan de laptop)

Als je geen andere cd hebt, kan je best eens proberen om vanaf linux op te starten.

Hier kan je een Ubuntu live cd downloaden, dan steek je die cd in je laptop.

Start je daarvan en dan kan je kiezen uit "boot from disk" oid.

Als dat werkt weet je zeker dat het aan de cd van XP ligt.

Dan zal je dus wel een nieuwe moeten krijgen, maar laten we niet op de feite vooruit lopen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.