Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aan de powerconnector om mijn externeschrijf (SATA) aan te sluiten zitten 3 draden:

1 Geel

2 Zwart

3 Rood

Aan de powerunit van van desktop zitten ook ook SATA connectors maar daar zit ook een orange draad aan.

Wat is de bedoeling van deze orange draad? Normaal zou ik denken dat die nutteloos is want ik kan zonder problemen een SATA schijf op de twee toestellen gebruiken.

Joke

Sata.bmp

Geplaatst:

dat had ik toevallig net ergens gelezen van de week waar die oranje voor was... maar kan het me niet meer herinneren...

maar inderdaad, zonder die oranje werkt alles gewoon hoor :-)

Geplaatst:

Ja, dat klopt, het gaat over de orange draad van de powerconnector en zoals blijkt uit de bijlage die ik gestuurd heb is dat 3.3V

Ik vraag mij alleen af wat het doel is van die draad van 3.3V vermits die in sommige gevallen niet aanwezig is.

De kabel, geleverd bij mijn moederbord Asrock AliveNF6G-GLAN, is zonder die 3.3V maar de SATA voedingskabel aan sommige powerunits hebben wel die 3.3V draad.

Mijn vraag is dus: Wat is de bedoeling van die 3.3V draad.

Joke

Geplaatst:

die word schijnbaar gebruikt voor micro-sata dus als daar hele kleine apparaten zoals een 1.8" hardeschijft aan hangt. die dus erg weinig voltage nodig heeft gebruikt die dus de oranje in plaats van die andere.

over het algemeen word oranje amper gebruikt

Geplaatst:

Het is een Asrock, die moeten altijd wat speciaal doen...

Het is zoals Yannick zegt, de oranje is 3.3v.

[ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA]Hier[/ame] staat het nog eens, onder het stukje "Power supply"

Geplaatst:
Het is een Asrock, die moeten altijd wat speciaal doen...

Bedankt voor de uitleg.

@aarondk1,

Wat bedoel je met bovenstaande opmerking?

Joke

Geplaatst:
Bedankt voor de uitleg.

@aarondk1,

Wat bedoel je met bovenstaande opmerking?

Joke

Dat ze altijd wel iets specialer moeten doen.

Zoals DDR 1 en DDR 2 op één bord enzo ;-)

Maar die connector zit op de voeding en heeft niks met het moederbord te maken.

Twas een grapje ;-)

Geplaatst:
Twas een grapje ;-)

Grapjes maken het leven aangenamer:-). Maar de frank(€) moet natuurlijk op tijd vallen.xD

Allen nog eens bedankt,

Joke

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.