Ga naar inhoud

recovery

Aanbevolen berichten

Heb een Sony Laptop met besturing Vista Premium Home.

Deze start niet meer normaal op en bij afsluiten geeft deze aan dat nog twee programma's - internet explorer en geluid in werking zijn.

Ik wilde de Laptop opnieuw installeren, maar kwam er toen achter dat ik geen recover cd heb. Weet iemand mij te vertellen hoe ik aan deze recover cd kom.

bij voorbaat mijn hartelijke dank, rob ridder

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Nieuwere laptops komen vaak met een recovery partitie. Dus je boot op die partitie en dat is alsof je eigenlijk de recovery cd's gebruikt. Normaalgezien zie je deze partitie niet in mijn computer. Je kunt kijken of je zo'n partitie hebt bij het rechterklikken op mijn computer --> beheer --> schijfbeheer.

Indien dit zo is zou er ergens software moeten staan op je computer die dan toelaat om te booten op deze partitie. (meestal is het een optie in de richting van "fabrieksinstellingen terugzetten") Manueel op die partie booten kan ook maar dat deed ik met grub bootloader (die ik gebruikte omdat ik dualbootte met linux)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.