Ga naar inhoud

Outlook Express 6

Aanbevolen berichten

Dus dan veronderstel ik, dat dit ook niet veel zin heeft???
Dit heeft - volgens mij - nog wel degelijk zin. In de veronderstelling dat je .dbx-bestanden (waarin de berichten worden opgeslagen) beschadigd zijn, overladen zijn of ander onheil hebben meegemaakt, zou je dat met die procedure kunnen ontdekken. Dan vertrek je met een cleane Outlook Express en lege correcte .dbx-bestanden. In dergelijk geval zou je geen problemen mogen hebben bij het lezen van je berichten. Is dat na deze procedure nog wel het geval, dan moet er opnieuw naar andere oorzaken gezocht worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou wel kunnen ... maar kijk eerst eens na of er geen probleem met OE zelf is.

Sluit Outlook Express af.

Maak een nieuwe map met de naam "Outlook Express" op je bureaublad.

Selecteer ALLE dbx-bestanden in de map C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Identities\... lang cijfer\Microsoft\Outlook Express en plak ze in de nieuwe map op je bureaublad. Verwijder ALLE DBX-bestanden in de oude Outlook Express map.

Start OE opnieuw op. Je zal enkel enkele lege standaardmappen vinden. Als je nu terug kan ontvangen en verzenden (stuur een mail aan jezelf, wacht even en je mail moet terug binnen komen) ... en het probleem met de meldingen achter de mails is opgelost kan je de eigen mappen terug importeren.

Ik vind deze mappen niet terug...

Documents and Settings: OK

Gebruikersnaam: OK

En dan raak ik zoek :s

Onder gebruikersnaam krijg ik deze keuzes:

Bureaublad

Contacts

Favorieten

Incomplete

Menu Start

Mijn Documenten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de combinatie XP en Outlook Express 6, kan je via "zoeken" naar deze .dbx-bestanden speuren met de opdracht *?*.dbx

Maar vermoedelijk heb je de optie "verborgen bestanden" tonen niet aanstaan. Dan krijg je noch de map "Local Settings", noch de .dbx-bestanden te zien. Als je die optie inschakelt zou je heel de root van de C:\ ... tot de .dbx-bestanden moeten kunnen aflopen.

En je hebt het probleem nog maar enkele dagen, zei je al eerder. Je zou dan ook met "systeemherstel" terug kunnen gaan naar een herstelpunt van enkele dagen geleden. Dan is het probleem misschien in 1 keer van de baan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de nieuwe bestanden krijg ik ook mails binnen zoals nu...

Zoals ik al zei heb ik geen problemen met het binnenkrijgen van mails of het lezen ervan. Het zijn een groot deel van de reeds binnengekomen mails die ik niet kan lezen...

Pfff wat een raar probleem zeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.