Ga naar inhoud

verzenden van foto's per email

Gast valeer

Aanbevolen berichten

Wanneer ik foto('s) wil versturen per email outlook express kreeg ik vroeger steeds een (kadertje ) met de vraag of ik de afbeeldingen wil verkleinen of de originele grootte wil behouden, nu krijg ik dat (kadertje niet meer) .

Mijn foto's zijn alle JPEG, NB: ik heb nog een paar foto' in BMP en dan krijg ik die vraag wel. Hoe kan ik dat probleem oplossen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Valeer, allereerst welkom

dit is inderdaad een ingebouwde functie in windows/outlook express

wanneer u dus naar de map waar de afbeeldingen gaat en de afbeeldingen selecteerd die u wenst te verzenden en vervolgens rechtklikt en kiest: verzenden naar... emailontvanger geeft dit het venster met opties voor verkleinen weer

ik heb het zonet even getest en dat vraagt hij ook bij jpeg bestanden. Heeft u dit op dezelfde manier gedaan of voert u een andere werkwijze uit?

mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss door je bmp's te converteren naar jpg's?

dit doe je zo: open je bmp in ms paint en kies voor bestand opslaan als

en dan bij de selectiemogelijkheden JPG JPEG kiezen.

jpg neemt door de band ook minder plaats in dan bmp's

ooit was bmp's de standaard van windows, in vista echter zijn ze ook overgestapt op jpg als standaard (ook in xp deels al)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Karel, ze worden in bijlage geplaatst maar in origineel formaat, ik krijg het keuzevenster niet indien JPEG wel met BMP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info maar het lukt me niet !!

reeds een paar maal geprobeerd, het eigenaardige is dat ik enkel het venster krijg met BMP, en niet met JPEG

GRTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ik heb even snel gekeken maar helaas nog geen concrete oplossing ervoor.

ik heb op een andere site hetzelfde gelezen maar daar heeft het zichzelf opgelost dusja...

Indien je foto echt groot zijn (meerdere mb) kan je ze altijd verkleinen met dit progje:

http://www.irfanview.com/

een normale afbeelding is max rond de 300 a 500 kb,

hou rekening met het aantal foto's natuurlijk. Een mail kan max 10 mb versturen in de meeste gevallen dus dat zijn al aardig wat foto's

Ik kijk alvast nog verder als ik iets vind of als er andere mensen ideeen hebben....

mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.