Ga naar inhoud

Game-pc samenstellen

Aanbevolen berichten

Dat is een hele boterham, ik probeer alles zo goed mogelijk te beantwoorden ;-) bijd

1. Als je een 850W voeding neemt, en je verbruikt 500W, zal je ongeveer 625W elecktriciteit uit je stopcontact trekken.

Ik leg het even simpeler uit:

Op full load gaat je systeem 500W gebruiken (gewoon voorbeeld!) dus je voeding zou in principe 500W uit het stopcontact halen.

MAAR een voeding verliest altijd wat, want die energie word omgezet naar een andere vorm van energie, in dit geval warmte. Dit word uitgedrukt in %, efficiency...

Je hebt verschillende certificaten enzo, van hoe efficient de voeding is onder welke load. Maar neem nu gewoon 80% bij deze belasting.

Dat is dus 500/80*100= 625W...

Een voeding van 850W zal nooit de hele tijd 850W verbruiken maar wel hoeveel je systeem dat gebruikt en dan de efficiency daarvan...

2. Er bestaat wel zoiets, ik dacht van Antec, waarmee je muziek enzo kunt aansturen. Maar ik snap je vraag niet zo goed?

3. Je hebt genoeg slots, een Gigabyte 790XT-UD4P heeft twee PCIe X16 slots, daar kunnen de HD4890's in.

Je TV kaart gaat in de PCIe X1 slot, dus dat past precies.

4.In Idle (dus gewoon bureaublad of internet ofzo) gaan je kaart(en) terug klokken, zodat ze minder verbruiken.

Ik denk niet dat de tweede kaart word uitgeschakeld, maar daar ben ik niet zeker van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt!

Zeker over die PCI slots ?

Want een 4890 is een dual-slot. (Voor één)

Nogmaals Bedankt!

---------- Post added at 10:58 ---------- Previous post was at 10:50 ----------

Dit is mijn bestelling.

Heb gehoord dat de XFX veel energie verbruikt...

Kan ik twee verschillende HD 4890's nemen, of is dat toch niet aangeraden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fysiek gaan de twee kaarten perfect passen...

Eén kaart gaat wel op een X8 lane zitten ipv van een X16...

Daar gaat dus wel een beetje verschil in prestatie zitten.

Maar de kans dat je dat merkt is heel klein...

Dus eigenlijk niet de moeite waard om te melden...

En twee verschillende merken kaarten gaan perfect in crossfire, nog nooit iemand met problemen gezien.

Zolang ze geen afwijkende PCB's hebben valt dat wel mee...

Maar idd best aangeraden twee dezelfde te nemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

een XFX kaart verbruikt net zo veel energie als elke andere kaart, zo lang het over het standaard ontwerp gaat en geen speciale edities bedoeld worden dus.

allemaal hetzelfde dus.

2 dezelfde videokaarten is aan te raden, maar zoals eerder gezegd niet noodzakelijk

(in het begin van CF en SLI was dit wel zo, maar tegenwoordig kan je zelfs verschillende type kaarten in CF en SLI zetten (is alleen niet echt aan te raden in alle omstandigheden))

een videokaart in een x8 of in een x16 slot merk je eigenlijk ook helemaal geen verschil in, dus in dit geval gaat dat gewoon perfect en geen prestatieverlies beteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de pc al besteld?

Ik zou het geheugen namelijk veranderen...

Ik lees juist dat OCZ en Gigabyte niet goed samengaan.

Dit las ik omdat ik zelf een moederbord terug gekregen heb met dat problemen.

Neem dan dit , zit je sowieso goed, Geil is een goed merk (heb het zelf ook) qua prestaties is dat hetzelfde als die OCZ.

Alleen draait dit op 1.5V wat dus standaard is, en daar zal Gigabyte zeker geen probleem mee hebben.

Ik wou dit even melden, ik hoop dat ik op tijd ben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

-

---------- Post added at 06:34 ---------- Previous post was at 06:33 ----------

Welke van deze twee kunnnen jullie mij aanbevelen ?

Misschien later 2 setjes in proppen.....

{Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd.}

of

{Corsair XMS3 DHX - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9}

Een verschil van 10 euro.

////////////////////////////////////////////////////

45 en 61 dBA is dat luid ? Dat kan ik echt niet inschatten.

Zal dat wat helpen met die geluidsmatjes ?

Op load verbruiken ze 600 watt. (tweakers) 250 watt lijkt mij zeer weinig voor de rest van de onderdelen.

En hier staat dan weer (op tweakers)

Om alles in perspectief te zetten werd ook naar het stroomverbruik gedurende de verschillende benchmarks gekeken. Het hoogste vermogen dat met twee HD 4890's werd gemeten lag rond de 500W. Met een dergelijke configuratie kan er dus van worden uitgegaan dat er tijdens het gamen ruwweg 500W verstookt zal worden.

Wat is het nu ?

Bron : http://tweakers.net/reviews/1208/9/twee-hd-4890s-in-crossfire-versus-de-gtx295-pagina-9.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon om nieuwsgierig te zijn maar wanneer dalen de prijzen van de GTX'XEN ?

---------- Post added at 05:48 ---------- Previous post was at 05:37 ----------

Eén 4890 vs 4890 in Crossfire scheelt dat veel ?

Ook heb ik iets gezien in de mediamarkt, een oranje acer desktop van 999 met i7 en een 4650. Daar zit 512 MB geheugen in. Nochtans staat er op het etiketje op de voorkant van de pc : ATi Radeon HD 4650 up to 2441 MB. Je kan het geheugen dus upgraden !?!.

Is dit makkelijk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.