Ga naar inhoud

Game-pc samenstellen

Aanbevolen berichten

nee, ho stop, wacht!

uuhm, ik ga even proberen al je vragen te beantwoorden, als ik iets vergeet mep me dan.

vergeet die oranje acer direct, dit is de grootste rotzooi die je kan kopen, die bestaat volledig uit plastic, en zo is de kwaliteit dan ook... echt rotzooi!

videogeheugen is in sommige gevallen te upgraden, echter is dit marketing onzin want het heeft absoluut geen nut (en niet alle kaarten kunnen dit) en dit geheugen gaan van je werkgeheugen AF...

qua prestarties merk je er amper iets van... NIET doen dus!

wanneer de prijzen van de GTXen dalen durf ik niet zeker te zeggen, maar reken er op dat dat ergens in september/oktober zal zijn

2 videokaarten in crossfire geeft zeker wel verschil, niet elke game kan er even veel prestaties uit halen, maar een game zal het zeker niet slechter gaan doen.

het aantal watt wat gemeten is in die test van tweakers dat is het volledige gemeten wattage, dus inclusief processor, moederbord en geheugen

ik zou zelf het Corsair XMS3 DHX geheugen nemen, dit kan je in verband met die phenom II op 1333 laten lopen, voordeel is dat de cas timing dan lager uitvalt (is beter) (meer MHZ en minder CAS)

vergeet ik nu iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

65dBa is echt veel hoor!

Dat is ongeveer evenveel als een Scythe Ultra Kaze.

En dat is echt veel, dit is nu 5 cm van de fan vandaan.

Maar als je er pakweg een meter vandaan zit, dat wil je niet constant naast je hebben.

DB(a) is ook een beetje een rare hoeveelheid. Als je nu 20dB hebt dan is het dubbele daarvan niet 40 dB (rekenkundig gezien wel natuurlijk).

Maar het menselijk oor hoort 3dB als een verdubbeling van het geluid.

Als je nu een fan van 20 dB hebt, en eentje van 23 dB dat verschil is vrij klein.

En zoals Yannick zegt, welk deel van de pc maakt zoveel lawaai?

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=Gb-0usGR-Ok]YouTube - Scythe Ultra Kaze 3000[/ame]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de twee 4890 die zoveel lawaai maken. (Zie tweakers)

Zullen de geluidsmatjes helpen ?

---------- Post added at 15:24 ---------- Previous post was at 15:22 ----------

Ofja, ti's 61 dBA.

En 45 dBA hoe luid is dat dan ?

Oooow dat verklaart veel!

Dat is als de fan op 100% staat, en dat gebeurt nooit.

Meestal als je gamed gaat die naar 70% of minder, dan is die goed hoorbaar.

Maar niet echt super storend...

Yannick heeft zelf een HD4890, hij zal het wel weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk dat dacht ik al!

nou ik kan je zeggen dat ze idle niet storend zijn, en bij gamen overstemmen de explosies e.d. het ventilator geluid wel :D

en nee, de matten zullen nauwelijks helpen, dit omdat de uitgang van de ventilator open is en je het dus langs de achterkant van je pc zult horen.

laten we het er op houden dat ik de videokaart hoor, maar niets storends :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.