Ga naar inhoud

Game-pc samenstellen

Aanbevolen berichten

Aanpassing

Hoe zit dat met de geluidsproductie van die twee kaarten ?

Wanneer zou de speciale GTX 295 uitkomen ?? (Maar denk toch dat 2X 275 beter presteren dan 1 GTX 295.) Verlies je eigenlijk garantie met overklokken ?

Ja daar verlies je je garantie mee.

En twee GTX275 = 1 GTX295, een GTX295 zijn in principe twee GTX275's op elkaar geplakt.

Twee GTX275'en zal iets beter presteren, maar word ook warmer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is gewoon zo dat als je boven de stock snelheid van de CPU gaat zitten geeft intel geen garantie, maar zolang je geen gekke clocksnelheden probeert te halen en je koeling in orde is zal de kans dat de CPU kapot gaat toch vrij klein zijn.

Om even over je bottleneck probleem door te gaan.

Je CPU is gewoon niet zo snel qua Ghz'en wat wel belangrijk is voor je GPU's, dus zolang die scores veel omhoog gaan met oc's worden jou kaarten nog steeds gebottleneck door de CPU, dit weet ik omdat de i7 920 pas het volle potentieel uit mijn kaart kan halen als die rond de 3.8 Ghz zit, nou die is vergelijkbaar met een GTX 280.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet je overklokken?

Overklokken is niet zonder gevaar want velen hebben geprobeerd en eenmaal begonnen drijven zo meer op tot ze vergeten dat onderdelen een beperking hebben.

Daarbij hoe meer je overklok hoe meer slijtage.

Een computer kopen van meer dan 2000 euro kunnen niet veel mensen kopen want dat is veel geld voor vele. Zelfs 1000 euro is voor vele veel geld.

Je moet minder denken aan overklokken maar meer denken aan zo goed mogelijk samenstelling tegen de beste snelheid. Bij computer moet je overwegen want je kan sneller en sneller gaan door bij voorbeeld eerste schijf een SDD van 60 GB en dan een grote sata schijf van meer dan 1 TB. Maar bij alles is er een prijs.

Hoe meer airflow hoe beter? Daar ben ik niet zo zeker van maar anderzijds maken vele kleine geluiden ook een grote geheel van geluiden. Het is beter een goed airco in de kamer met minder airflow dan een warme kamer met veel airflow want door de airflow wordt de kamer nog warmer en zeker bij goed geisoleerde huizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke processor bottleneckt een grafische kaart hoor ;-)

Die gaat alleen om een paar procenten...

Je processor overklokken gaat meer uit je grafische kaart halen, maar dat is bijna altijd zo!

Processor en grafische kaart passen gewoon goed bij elkaar... en je processor kapot maken met overklokken moet je toch echt heel extreem gaan.

De tijd van de Ghz'en is voorbij hoor, een i7 is snel genoeg om te gamen.

Zeker naarmate de games meer multithreated worden.

Airflow is ook belangrijk maar dat is geen probleem bij een HAF 932.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zal wel lang meegaan maar je zult nooit de volle 100% uit de kaarten kunnen halen zonder een snellere processor, doordat die niet genoeg bandbreedte heeft voor 2 van die kaarten.

Ik denk dat 2 van die kaarten toch best veel lawaai maakt, misschien niet zozeer in idle maar als je games draait denk ik dat het best lawaaierig wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.