Ga naar inhoud

Game-pc samenstellen

Aanbevolen berichten

Ik heb dan wel echt 4 giga geheugen hé ? Is het waar dat Crossfire maar het geheugen van één kaart kan benutten? Hopelijk niet!

Niet zoals een Double-PCB 295 die eigenlijk maar 900 heeft.

Nee, dat is wel zo ;-)

Maar 2GB is echt wel genoeg hoor!

Ik heb nu een kaart van 512mb een 9800GT, dat geheugen krijg ik bij GTA IV direct vol, en moet soepele framerates.

Maar ik heb ook een HD4850 met 1GB en als ik bij GTA IV het geheugen vol stop wordt de kaart té traag.

Hoeveelheid geheugen heeft er echt niks mee te maken, ik zou voor een 1GB variant gaan!

Hier staat een beetje de werking van een grafische kaart uitgelegt.

Als je dat snapt weet je waarom er geen gebruik kan gemaakt worden van het dubbel geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt!

Dus volgens jou zit ik echt safe op die 2 gig ?

Ik lees ook in dat artikel dat je geen identiek dezelfde kaarten moet aansluiten voor Crossfire.

Dus mss zou ik een 4890 Vapor 1 ? en een 4870 Vapor 2 GB nemen ? Of is dat niet aangeraden ?

(Ik denk toch dat ik twee 4890's ga pakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

Dus volgens jou zit ik echt safe op die 2 gig ?

Ik lees ook in dat artikel dat je geen identiek dezelfde kaarten moet aansluiten voor Crossfire.

Dus mss zou ik een 4890 Vapor 1 ? en een 4870 Vapor 2 GB nemen ? Of is dat niet aangeraden ?

(Ik denk toch dat ik twee 4890's ga pakken)

Ik zou sowieso wel twee kaarten met dezelfde hoeveelheid geheugen nemen.

Gewoon om rare dingen te vermijden.

Twee merken kan je wel in Crossfire steken, maar als de ene een overgeklokte versie is en de andere niet.

Past de snelste kaart zich aan, aan de traagste kaart.

En Crossfire is geen probleem op dat moederbord hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader ziet de Antec Nine Hundred Two case liever.

Natuurlijk wil ik dat wel doen maar hoe zit dat met het geluid en de koeling ?

Misschien die Tricool's veranderen naar Nexus Real Silent LED ? (Die bovenste Tricool niet zeker?)

Zal ik dan de ledjes aan en uit kunnen zetten met de knop op de case ?

O, en ik zoek nog een goed toetsenbordje van rond de 40 euro, en lieft een die goed leverbaar is, dus een die je in de lokale MediaMarkt kan kopen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

uuhm, dat kan, maar helemaal perfect werken gaat dat niet omdat wij hier namelijk de tekens onder andere toetsen hebben zitten in combinatie met de cijfertoetsen, en niet alle conbinaties (met schift) zitten op dezelfde toetsen...

al met al een hoop ergernis...

beter even navragen of er ook een azerty versie van is!

ik heb overigens de ocz alchemy elixer (versie 1) en vind het een erg prettig bord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.