Ga naar inhoud

Rivatuner Fan Snelheid

Aanbevolen berichten

Mijn vriend zei dat ik mijn fans sneller moest laten draaien, want mijn pc is nochal warm (70C) tijdens het gamen.

Ik heb rivatuner gedownload en zag dat de snelheid op 80% voor mijn GPU was. Ik heb nu op 100% gedaan, maar is dit gevaarlijk of niet?

In de manier dat ik mijn fan te hard laat draaien en dat hij kapot gaat.

Of kan een fan makkelijk 100% aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de fan kan makkelijk 100% aan, geeft alleen meer lawaai en hij slijt wel iets sneller, maar meestal vervang je de videokaart voordat de fan verslijt :D

je hebt een 9600gt als ik me niet vergis?

die kan tijdens het gamen makkelijk 70 graden hebben hoor :-)

mijn videokaart (ati 4890) staat nu idle en word al 60 graden, niets aan de had verder :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, ik weet alleen dat ik 3 koelerachtige dingen heb. 1tje op wat ik denk mijn moederbord is. Eentje in mijn videokaart en een grote ding in de hoek.

Die op het moederbord geplaatst is eentje van intel. Dit staat er op.

intel E21984-001

dp750g30

DTC-AU01

12vdc 0.60a

delta

Dat grote ding is een RECOM ATX 12V Power, dat is ook een cooler toch?

De cpu is een QuadCore Intel Core 2 Quad Q9300, 2500 MHz (7.5 x 333)

In idle vaak rond 50 C afhnagend van de core. CPU zelf vaak rond 40C.

Op moment:

Motherboard 42 °C (108 °F)

CPU 38 °C (100 °F)

CPU #1 / Core #1 50 °C (122 °F)

CPU #1 / Core #2 45 °C (113 °F)

CPU #1 / Core #3 49 °C (120 °F)

CPU #1 / Core #4 50 °C (122 °F)

GPU Diode 42 °C (108 °F)

SAMSUNG HD753LJ 32 °C (90 °F)

Tijdens het gamen komt er snel 10 tot 15 C bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de RECOM ATX 12V is je voeding, daar zit inderdaad ook een koeler in, dit is voor de componenten die in de voeding zitten.

aan je verhaal te merken zit er op je processor een intel stock koeler, deze presteren niet echt denderend, maar zolang je niet overklokt is er niets aan de hand eigenlijk en is die temperatuur normaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.