Ga naar inhoud

laptop problemen!

Gast drrad

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb dringend hulp nodig wat mijn laptop betreft... Het is een Toshiba, gekocht in 2004 en ik heb nogal wat problemen. Zo heb ik vaak bij het opstarten geen geluid, als ik hem weer opnieuw opstart is het wel goed. Ook kan ik bepaalde websites niet openen (bepaalde hyves-links, uitzendinggemist.nl, etc) en ook internet explorer 7 wil niet.

Soms start hij ook uit zichzelf opnieuw op; dan wordt het scherm ineens blauw met witte letters, waarna hij dus opnieuw opstart. Rara hoe het kan... Er zit een Norton anti virus scanner op, een tijd geleden heb ik al veel van de laptop afgehaald (foto's, muziek, etc.) omdat hij nogal traag was (ja ook dat nog), maar nou ben ik het toch wel behoorlijk zat! Graag wil ik weten of hier zelf wat aan kan doen (graag in begrijpelijke taal aangezien ik a-technisch ben en weinig van computers weet...) of dat ik beter een nieuwe laptop kan aanschaffen. Alvast bedankt voor de hulp en informatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je aan norton te verwijderen, met een tool (anders verwijder je niet alles) en bv Avast! of eset nod32 te gebruike. Ze zijn veel sneller en zijn even goed!

Voor de rest aangezien je je pc opnieuw opstart en dan je geluid wel werkt, is het misschien niet goed geconfigureert.

Het is maar een raad, veel weet ik er ook niet van, misschien helpt het je wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de juiste foutmelding komen we al een eind in de richting.

Schakel het automatisch herstarten uit zodat je tijd hebt om de foutmelding op te schrijven.

Klik met de rechter muisknop op mijn computer en dan op eigenschappen.

Ga naar de tab geavanceerd en klik in de rubriek opstarten en herstel op de knop instellingen.

Haal het vinkje weg bij automatisch herstarten.

Alle vensters sluiten met de OK knop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangaande het geluid dat niet werkt bij opstarten, probeer in elk geval je drivers up to date te houden. Allemaal dan. Gezien het een laptop is van 2004 neem ik aan dat er al enkele drivers zijn gepasseerd.

Een heel handig, en gratis, tooltje hiervoor is: Drivermax

Gewoon even registreren en je kan automatisch laten zoeken naar de driver updates en die vervolgens ook installeren. Met de hardware fout zal ik niet kunnen helpen vrees ik.

Mvg,

Birger

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.